جریان‌های رسانه‌ ای غرب همواره از اشغالگری‌های آمریکا حمایت کرده‌اند

9:09 - 03 خرداد 1394
کد خبر: ۵۱۱۲۹
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: آیین تجلیل از جانبازان سازمان صدا و سیما، امروز، در مرکز همایش‌های این سازمان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون ، آیین تجلیل از جانبازان سازمان صدا و سیما، امروز، در مرکز همایش‌های این سازمان برگزار شد.

به گزارش میزان، در اين مراسم كه در خجسته زادروز حضرت اباالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز با حضور جمعي از جانبازان و ايثارگران سازمان برگزار شد، رئيس رسانه ملي، وجود بيش از هزار جانباز در صدا‌و سيما را افتخاري بزرگ برشمرد و گفت: اين تعداد از عزيزان، در رده‌هاي مديريتي، برنامه‌سازي، تصميم‌گيري و تصميم‌سازي حضور دارند.

دكتر سرافراز افزود: جانبازان، ايثارگران، خانواده‌هاي شهدا، و نخبگان مهم‌ترين الگوهاي جامعه هستند و از وظايف اصلي رسانه ملي هم معرفي چنين الگوهايي است.

وي با بيان اينكه روزانه در برنامه‌ها و توليدات ملي و محلي به موضوع ايثارگران پرداخته مي‌شود، فرهنگ‌سازي و تبيين تاريخ پس از انقلاب براي نسل جوان را از ديگر وظايف سازمان صدا‌ و‌ سيما برشمرد و گفت: جانبازان مي‌توانند در معرفي تاريخ پس از انقلاب، نقشي خلاقانه ايفا‌كنند.

 رئيس رسانه ملي در ادامه، با اشاره به تحولات منطقه خاورميانه گفت: حساسيت منطقه روز به روز در حال افزايش است و جنگي نيابتي در منطقه رخ داده است.

  وي تحولات منطقه را گونه‌اي از جنگ‌هاي نيابتي و دستاويزي براي حضور مستمر آمريكا در منطقه دانست و گفت: آمريكا در پي يك ادعاي اثبات نشده متاثر از حادثه برج‌هاي دوقلو و با هدف درگير‌كردن نيروهاي القاعده در افغانستان و تثبيت حضور خود، به اين كشور حمله نظامي كرد اما چون هزينه زيادي متحمل شد، ترجيح داد به‌صورت غير مستقيم در افغانستان حضور داشته باشد.

  دكتر سرافراز در ادامه افزود: آمريكا همچنين به بهانه وجود سلاح‌هاي هسته‌اي در عراق به اين كشور حمله نظامي كرد و البته هدف اصلي از اين حمله، اشغال عراق و دستيابي به منابع انرژي و نفت اين كشور‌ بود اما با روي كار آمدن حكومت شيعي در عراق، دريافت كه در آنجا نيز بايد حضوري كمرنگ و غير مستقيم داشته باشد.

  رئيس سازمان صدا و سيما سپس به جريانات رسانه‌اي حامي حضور آمريكا در منطقه نيز اشاره كرد و گفت: رصد جريان‌هاي رسانه‌اي نشان مي‌دهد كه شبكه‌هاي cnn و bbc و نيز شبكه الجزيره، از اشغالگري‌هاي آمريكا حمايت كرده‌اند به‌گونه‌اي شبكه الجزيره، در حمله آمريكا به افغانستان، به‌ظاهر از القاعده، و در حمله آمريكا به عراق، از صدام حمايت مي‌كرد و اين در حالي بود كه هر دو طرف اين جنگ در موضع باطل بودند و همين امر، ضرورت ترسيم يك خط خبري و رسانه‌اي درست را نشان مي‌داد تا بيانگر اين باشد كه كشورهاي عربستان و تركيه، در اتفاقات منطقه خاورميانه و راه‌اندازي جنگ‌هاي داخلي، همسو و هم‌صدا با دولت آمريكا عمل كرده‌اند كه در نهايت، اين خط خبري به راه اندازي شبكه العالم منجر شد.

  رئيس سازمان صدا و سيما افزود: شكست آمريكا در خاورميانه، منجر به بيداري اسلامي شد و آمريكا نيز در اين ميان، تلاش گسترده‌اي براي مقابله با بيداري اسلامي در پيش گرفت كه راه‌اندازي جنگهاي داخلي در كشورهاي منطقه و شكل‌گيري گروه‌هاي تكفيري، با حمايت‌هاي آمريكا، عربستان و تركيه، نمونه‌اي از اين تلاش‌هاست.

  وي تصريح كرد: تحولات يمن، و همسويي رسانه‌اي اين كشورها نيز نشان مي‌دهد كه جنايات گروه‌هاي تكفيري با حمايت غير مستقيم آمريكا، و حمايت‌هاي مستقيم عربستان و تركيه صورت مي‌گيرد.

  در اين مراسم، جانشين فرمانده سپاه قدس نيز ضمن اشاره به تقارن اعياد شعبانيه با سالروز آزادسازي خرمشهر، جانبازان را ميدان‌داران عرصه جهاد دانست و آنها را بهترين گواه براي توصيف شهادت همرزمان برشمرد.

  سردار قاآني، دوران دفع مقدس را سراسر عزت و آزادگي خواند و با مقايسه هجمه‌هاي ديروز و امروز دشمن عليه نظام اسلامي گفت: براي تشخيص هجمه‌هاي امروز دشمنان، صبر و بصيرت لازم است.

  وي با مرور عمليات‌هاي سال‌هاي دفاع مقدس، انتخاب شيوه‌ها و اصول جنگ در مقابل دشمنان را از مصاديق افتخارات رزمندگان و فرماندهان دانست و افزود : برآيند اين انتخاب، اثبات اعتقاد و ايمان و نشان توان رزمي رزمندگان اسلام بود.

  سردار قاآني، به حضور پرهزينه آمريكا در عراق و افغانستان نيز اشاره كرد و گفت: آمريكا با هدف تضعيف جمهوري اسلامي ايران، حاضر شده 3 هزار ميليارد دلار در اين كشورها هزينه كند اما در نهايت مستأصل شده و اعتبارش خدشه‌دار شده است.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *