رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری جشنواره کودک با حمایت بنیاد فارابی

16:42 - 01 خرداد 1394
کد خبر: ۵۰۹۰۹
خبرگزاری میزان: مشاور مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: رییس سازمان سینمایی کشور از بنیاد فارابی خواسته که همه بخش های این بنیاد در اجرای جشنواره کودک پیشقدم باشند و از ظرفیت آنها استفاده شود.
به گزارش خبرنگار سینما و تئاتر ، جلیل اکبری صحت درباره تازه ترین تصمیم ها برای برگزاری جشنواره فیلم کودک گفت: قرار است علیرضا شجاع نوری دبیر جشنواره کودک و علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در سفری به اصفهان با شهردار این شهر درباره برگزاری جشنواره ای استاندارد مذاکره کنند.

وی افزود: همانطورکه قبلا در خبرها آمده بود مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز یکی از اعضای شورای سیاستگذاری و راهبری سینمای کودک و نوجوان ایران است.

مدیر ارتباطات فارابی درباره اظهارات رسانه ای فیلمسازان درباره حمایت فارابی گفت: وظیفه ما رصد همه اخباری است که به بنیاد مرتبط است. درباره هریک از اظهار نظر سینماگران آماده پاسخگویی هستیم. بنیاد در دو ماه اخیر با مذاکرات حضوری با افراد فیلمنامه ها را بررسی و نتیجه را به اطلاع خودشان رسانده است.

وی با اشاره به جلسات متعدد مدیر عامل و معاون فرهنگی بنیاد با سینماگران در سه ماه گذشته افزود: شوراهای فارابی نیز در جلسات منظم هفتگی فیلمنامه ها را بررسی می کنند.

اکبری صحت درباره برنامه های بنیاد سینمایی فارابی برای فیلم اولی ها به برگزاری 6 جلسه شورای فیلم اولی ها از ابتدای اردیبهشت ماه تاکنون اشاره کرد و گفت: برای ارایه فیلمنامه نیازی به حضور در بنیاد فارابی نیست و سینماگران فیلم اولی پس از ثبت نام در سایت fcf.irدر جریان امور قرار می گیرند.

مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی بنیاد سینمایی فارابی رصد و حمایت از ژانرهای گوناگون سینمای اکران را که توسط سازمان سینمایی و بنیاد سینمایی فارابی انجام می شود را روندی دانست که پانورامای سینمای ایران را شکل می دهد.

وی از هماهنگی حبیب ایل بیگی مدیر نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و علیرضا تابش به عنوان مسوولان تولید آثار و حمایت از سینمای ایران گفت: در فصل تولید سینما، بنیاد فارابی ضمن تکیه بر مضامین دارای اولویت و حفظ تنوع مضمونی و محتوایی آثار با نگاه اکران و استقبال در جشنواره فیلم فجر، از فیلمنامه ها حمایت خواهد شد.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *