جزئیات حملات سنگین سعودی‌ها به مهم‌ترین پایگاه انصارالله در یمن در ۴۸ ساعت گذشته/ درگیری‌های سنگین در مناطق مرزی مشترک استان عسیر عربستان و صعده یمن

22:29 - 27 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۷۲۰۱
آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال یمن حاکیست، یگان موشکی و جنگنده‌های سعودی در ۴۸ ساعت گذشته، حملات سنگینی را علیه مواضع نیرو‌های ارتش و مقاومت انصارالله در استان صعده انجام دادند.

به گزارش گروه بین الملل ، آخرین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال یمن حاکیست، یگان موشکی و جنگنده‌های سعودی در ۴۸ ساعت گذشته، حملات سنگینی را علیه مواضع نیرو‌های ارتش و مقاومت انصارالله در استان صعده انجام دادند.

به گفته منابع میدانی، سعودی‌ها حملات جنون آمیز علیه نیرو‌های یمنی را در استان صعده به منظور جبران شکست‌های سنگین در سایر مناطق انجام می‌دهند؛ استان صعده، مهم‌ترین پایگاه نیرو‌های مقاومت انصارالله در یمن به شمار می‌آید.

براساس اطلاعات به دست آمده، جنگنده‌های سعودی به شدت مناطق مسکونی «آل علی» در بخش «رازخ»، «قهره النص» در بخش «سحار» و برخی نقاط در بخش «شدا» هدف قرار دادند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با میزان از ۵ حمله هوایی به بخش «الظاهر» خبر داد و افزود: جنگنده‌ها و یگان موشکی رژیم سعودی به بخش «باقم» و روستای «آهله» در بخش «منبه» حمله کردند.

این منبع میدانی با بیان این که ده‌ها تن از شهروندان در استان صعده در جریان این حملات شهید و زخمی شدند، گفت: در حملات هوایی و موشکی سعودی ها، خسارت‌های سنگینی به خانه ها، مغازه ها، بیمارستان‌ها و... استان صعده وارد آمد.

به گزارش میزان، از استان عسیر در جنوب عربستان (هم مرز با استان صعده) خبر می‌رسد، یگان موشکی مقاومت انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق، تجمع نظامیان سعودی و نیرو‌های مزدور را در نزدیکی گذرگاه مرزی «علب» و غرب منطقه «مجازه» هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، حدود ۴۰ تن از نیرو‌های مزدور و نظامیان سعودی در جریان این حملات کشته و زخمی شدند و خسارت‌های سنگینی به تجهیزات نظامی و مقر‌های آنان در این محور وارد آمد.

خبر‌ها از محور غربی گذرگاه مرزی «علب» حاکیست، نیرو‌های مزدور با پشتیبانی جنگنده‌های سعودی، حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های یمنی انجام دادند، اما با واکنش قاطع در این محور روبه رو شدند.

به گزارش میزان، نیرو‌های یمنی مستقر در منطقه با وجود حملات هوایی و پس از درگیری‌های سنگین گسترده موفق شدند حملات را به طور کامل دفع کنند و حدود ۵۰ نفر از نیرو‌های مزدور سعودی را کشته و زخمی کنند.

در صورتی که نیرو‌های ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله بتوانند تمامی مناطق مرزی استان عسیر عربستان با استان صعده را تحت کنترل در بیاورند، نیرو‌های مزدور و نظامیان سعودی در شمال استان صعده (محور باقم) محاصره می‌شوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *