بزرگترین کشورهای تولیدکننده تسلیحات جهان معرفی شدند

22:00 - 19 آذر 1397
کد خبر: ۴۷۴۷۱۲
موسسه بین المللی پژوهش‌های صلح استکهلم اعلام کرد روسیه پس از آمریکا در جایگاه دومین تولیدکننده تسلیحات جهان جای گرفت.
به گزارش گروه بین الملل ، آسوشیتدپرس اعلام کرد روسیه در حال حاضر دومین تولید کننده تسلیحات در جهان است.

موسسه بین المللی پژوهش‌های صلح استکهلم در گزارشی اعلام کرد که روسیه پس از آمریکا در جایگاه دومین تولیدکننده تسلیحات جهان جای گرفت.

روسیه با پشت سر گذاشتن انگلیس که از سال ۲۰۰۲ رتبه دوم بزرگترین تولید کننده تسلیحات جهان و جایگاه نخست اروپا را به خود اختصاص داده بود، توانست در سال ۲۰۱۷، ۳۷.۷ میلیارد دلار تسلیحات به فروش برساند.
 
بزرگترین کشورهای تولیدکننده تسلیحات جهان معرفی شدند

به گزارش موسسه بین المللی پژوهش‌های صلح استکهلم، شرکت‌های روس توانستند با فروش ۳۷.۷ میلیارد دلار تسلیحات، ۹.۵ درصد از مجموع فروش ۳۹۸.۲ میلیارد دلاری تسلیحات را به خود اختصاص بدهند.

این گزارش شامل فروش داخلی و خارجی تسلیحات در سال ۲۰۱۷ است.

یکی از محققان این موسسه گفت: تولیدکنندگان سلاح و سیستم‌های تسلیحاتی روسی از سال ۲۰۱۱ تاکنون رشد قابل توجهی داشته‎اند. این امر ناشی از افزایش بودجه روسیه برای ارتقا نیرو‌های مسلح خود است.
 
بزرگترین کشورهای تولیدکننده تسلیحات جهان معرفی شدند
این نخستین بار است که یک شرکت روس، (آلماز آنتی شرکت دفاعی نظامی دولتی روسیه که سیستم‌های پیشرفته دفاع هوایی را تولید می‌کند) در فهرست ۱۰ شرکت برتر اسلحه سازی قرار گرفت.

این گزارش خاطرنشان ساخت که روسیه در سال ۲۰۰۷ اقداماتی در راستای تثبیت صنعت تسلیحاتی خود را آغاز کرد. به نظر می‌رسد که این برنامه به زودی تکمیل شود.

آمریکا با دارا بودن ۴۷ شرکت در لیست ۱۰۰ شرکت بزرگ تولیدکننده تسلیحات و در اختیار داشتن ۵۷ درصد فروش تسلیحات جهان، بزرگترین تولیدکننده تسلیحات جهان است. بزرگترین شرکت تولیدکننده تسلیحات جهان، مارتین لاکهید هم به آمریکا تعلق دارد.

این گزارش به پیشرفت قابل توجه ترکیه در فروش تسلیحات نیز اشاره کرد. ترکیه با افزایش ۲۴ درصدی فروش تسلیحات رشد چشمگیری در سال ۲۰۱۷ داشته است.

این گزارش می‎گوید که از پذیرش و بررسی آمار ارائه شده توسط شرکت‌های چینی به دلیل غیر قابل اعتماد بودن داده هایشان خودداری کرده است.
 
بزرگترین کشورهای تولیدکننده تسلیحات جهان معرفی شدند

وبسایت گلوبال فایرپاور نیز که به تحلیل و بررسی برترین قدرت‌های نظامی جهان می‌پردازد، در آخرین رتبه بندی سالانه خود روسیه را به عنوان دومین قدرت نظامی جهان معرفی کرد.

در این رتبه بندی، تعداد تجهیزات جنگی و میزان بودجه دفاعی کشور‌ها ملاک اصلی قدرت نظامی آن‌ها در نظر گرفته شده و قدرت هسته‌ای را شامل نمی‌شود.

روسیه پس از آمریکا در جایگاه دوم این رتبه بندی قرار دارد. بخش عمده قدرت نظامی روسیه، در نیروی زمینی خلاصه شده است.

گلوبال فایر پاور در انتهای گزارش تاکید کرد، آمریکا و روسیه بالاترین آمار تولیدات نظامی را دارند.

تحلیلگران مالی «کردیت سوئیس» نیز پیش از این در رتبه سنجی مالی قدرت‌های نظامی جهان، عناوین اول تا سوم را به ترتیب به سه کشور آمریکا، روسیه و چین اختصاص داده بودند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *