تحقیقات موتور محرکه کشاورزی است

13:01 - 17 تير 1393
کد خبر: ۴۷۲
خبرگزاری میزان: وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه تحقیقات موتور متحرک بخش کشاورزی است، گفت: انتظار داریم مسوولان و تصمیم سازان دولتی به بخش تحقیقات کشاورزی نگاه ویژه ای کنند و این بخش را مورد حمایت قرار دهند.

:  وزیر جهادکشاورزی با اشاره به اینکه تحقیقات موتور متحرک بخش کشاورزی است، گفت: انتظار داریم مسوولان و تصمیم سازان دولتی به بخش تحقیقات کشاورزی نگاه ویژه ای کنند و این بخش را مورد حمایت قرار دهند.

به گزارش میزان، محمود حجتی امروز در جریان بازدید اسحاق جهانگیری معاون اول ریس جمهوری از پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران از نگاه دولت یازدهم و معاون اول رییس جمهوری در خصوص مصوبات اخیر دولت در ارتباط با نیازها و پشتیبانی و حمایت از بخش کشاورزی با مصوبات جدید تشکر کرد و گفت: تسریع و پیشبرد این مصوبات می تواند بخش کشاورزی را در تامین امنیت غذایی خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی بیش از گذشته یاری دهد.

وی ادامه داد: کشاورزان و بهره برداران بیشترین زحمت را با کمترین بازده از لحاظ اقتصادی در مقایسه با سایر بخش ها کسب می کنند که بخشی از آن به ماهیت بخش کشاورزی بازمی گردد اما این توقع را داریم که مسوولان این بخش را مورد توجه قرار دهند تا در آن صورت بخش کشاورزی برای بهره برداران صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی گفت: به رغم تمام محدودیت های بخش کشاورزی تلاش داریم نیازهای اساسی این بخش تامین شود و به دنبال توانمندسازی بخش تحقیقات کشاورزی هستیم.

او گفت: اگر افراد شاغل در بخش تحقیقات کشاورزی در بخش های دیگری فعالیت داشتند به طور حتم از امکانات بهتری بهره‌مند می‌شدند اما در بخش تحقیقات کشاورزی با کمترین توقع و امکانات به وظیفه ملی خود ادامه می دهند.

او اضافه کرد: ماهیت بخش کشاورزی این است که اگر رها شود موتور آن از حرکت باز می ایستد و بخش تحقیقات موتور محرک این ماشین است که بیشترین تاثیر را دارد و این بدان معنی است که اگر تحقیقات آموزش و ترویج را از بخش کشاورزی بگیریم، منحنی تولید و ایفای نقش بخش کشاورزی منحنی رو به نزولی خواهد بود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *