کم‌توجهی به جشنواره مقاومت، دهن‌کجی به نظام است/ مقابله جشنواره مقاومت با داعش

12:52 - 17 تير 1393
کد خبر: ۴۶۷
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
خبرگزاری میزان: جمال شورجه معتقد است که کم توجهی به جشنواره مقاومت، دهن‌کجی به نظام است.

: جمال شورجه معتقد است که کم توجهی به جشنواره مقاومت، دهن‌کجی به نظام است.

به گزارش ، جمال شورجه با بیان این‌که با دبیری محمد خزاعی قطعا، جشنواره مقاومت پررونقی خواهیم داشت، افزود: دبیر جشنواره محورهای مختلفی را برای برگزاری مقاومت  تعریف کرده‌اند و این محورها به اهمیت نشان دادن جشنواره می‌افزاید.
کارگردان «33 روز»  با بیان این‌که جشنواره فیلم مقاومت جشنواره رسمی و ملی کشور است گفت: این جشنواره، جشنواره استراتژیکی است که با نگاه کلان همسو با اهداف نظام اسلامی است.
وی در ادامه افزود: پرداختن به سینمای دفاع مقدس و مقاومت از کلیدی‌ترین مباحث بعد از انقلاب اسلامی است ضمن این‌که انقلاب هم در این جشنواره دارای بخش مجزایی است که قطعا به شکل صحیحی به آن پرداخته می‌شود.
شورجه گفت: علاوه برفیلم‌های داخلی که توسط سینماگران خودمان به تصویر کشیده می‌شود از کشورهای دیگر هم برای بخش بین‌الملل فیلم‌هایی به دبیرخانه جشنواره ارسال می‌شود تا در این جشنواره به نمایش درآید.
وی با بیان این‌که جشنواره فیلم مقاومت تنها جشنواره انقلاب اسلامی است گفت: در کشور جشنواره‌های مختلفی از جمله جشنواره فجر، خانه سینما، یاس و ... داریم اما آن‌چه همواره موضوع آن دغدغه و نگرانی جبهه فرهنگی است دفاع مقدس و مقاومت اسلامی است که در حال حاضر برای آن کشور ما در رویارویی با کشورهای متخاصم است.
کارگردان «لبه تیغ» با بیان اینکه جشنواره فیلم مقاومت جدی است و باید نگاه جدی به آن شود، گفت: جشنواره فیلم مقاومت باید به بهترین شکل برگزار شود ضمن اینکه باید توجه داشت کم‌توجهی در حوزه‌های مختلف این جشنواره دهن‌کجی به نظام است و برگزاری چنین جشنواره‌ای آبروی نظام را حفظ می‌کند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: با درایت و توجهی که محمد خزاعی به جشنواره فیلم مقاومت دارد می‌تواند نظر بسیاری از کشورهایی را که در این زمینه فعال هستند را به خود جلب کند.
شورجه ادامه داد: برگزاری و اختصاص جوایز به فیلم‌ها می‌تواند برای آینده سینمای مقاومت سرمشق باشد، ضمن اینکه این جشنواره در ترغیب و تشویق جوان‌ها بسیار موثر است و خوشبختانه تا به امروز به همین شکل بوده است.
کارگردان «عملیات کرکوک» درباره بودجه جشنواره مقاومت و فیلم‌های مربوط به دفاع مقدس نیز گفت: با توجه به اهمیت موضوعی که این جشنواره دارد باید کمیسیون فرهنگی مجلس بودجه ثابتی را در ردیف بودجه سالانه برای آن قرار دهد زیرا اهمیت این جشنواره با اهمیت انقلاب اسلامی مرتبط است.
وی در ادامه افزود: هیچ‌کدام ازجشنواره‌ها به اهمیت جشنواره فیلم مقاومت نیستند به همین دلیل اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس و نهادها و سازمان‌های مربوطه و متولیان باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند.
شورجه با بیان این‌که جشنواره مقاومت نیز باید خودش را ثابت کند، گفت: هرچقدر این جشنواره فراگیرتر و متناسب با اهداف کلان نظام برگزار شود به مراتب کمیسیون فرهنگی مجلس هم به این امر اهتمام ویژه و خاصی خواهد داشت.
کارگردان «دایره سرخ» افزود: مدیریت جشنواره نیز باید در زمان برگزاری سخنرانی‌های ویژه، کارگروه‌ها، اندیشمندانی از جهان و کلاس‌هایی را برگزار کند زیرا این موارد در آینده سینمای دفاع مقدس و مقاومت بسیار تاثیرگذار است ضمن اینکه تبلیغات در این جشنواره نقش اساسی و مهمی دارد تا آن‌جا که صدا و سیما باید به خوبی این جشنواره را پوشش دهد و علاوه بر آن رسانه‌های نوشتاری و مجازی هم برای آن ارزش قائل شوند و در بهتر برگزار شدن آن تلاش کنند.
وی ادامه داد: همان‌طور که از نام جشنواره مشخص است این جشنواره، جشنواره مقاومت اسلامی است که روی دیگر آن استکبار جهانی و اسرائیل قرار دارد. سال گذشته یک ولد نامیمون از جهان استکباری و اروپای غربی به نام داعش بوجود آمد که در جشنواره مقاومت به آن هم پرداخته می‌شود. آن‌ها با معرفی چهره زشتی از اسلام به دنیا چهره رحمانی اسلام را خدشه‌دار می‌کنند و خوی وحشی‌گری را به بدترین وجه نمایش می‌دهند.
شورجه خاطرنشان ساخت: جشنواره فیلم مقاومت دست آن‌ها را رو می‌کند ضمن اینکه جبهه مقاومت را هم ترویج می‌دهد و در مقابل سه ضلع زشت جهان نسبت به این جشنواره واکنش نشان می‌دهند و عصبانی می‌شوند و ما باید از عصبانیت رژِم نامشروع صهیونیستی خوشحال باشیم زیرا خوی وحشی‌گری آن‌ها را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه با توجه به بین‌المللی بودن جشنواره فیلمسازانی از ملیت‌ها و گرایشات مختلف همچون جشنواره افق نو دعوت خواهند شد همچنین از مذاهب مختلفی همچون کلیمی و مسیحی در این جشنواره حضور خواهند داشت تصریح کرد: این حرکت نشان خواهد داد که  همه اقدامات رژیم صهیونیستی نامشروع است و افراد مصلح جهانی آن‌ها را قبول ندارند و دست رد به سینه آن‌ها می‌زنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *