ادعای رعایت حقوق بشر در غرب، آدرس غلط دادن است/ امروز نیاز به کارشناسی بیش از پیش احساس می‌شود

18:21 - 30 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۱۸۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم گرامیداشت روز کارشناس گفت:ادعای رعایت حقوق بشر در غرب آدرس غلط دادن است، هیچ مکتبی و تفکری و اندیشه‌ای به مانند اسلام اهتمام به حقوق بشر نداشته است، دین مبین اسلام برای کارشناسی شان ویژه‌ای قایل است و در همه ابعاد فقه و هم در عبادات و هم عقود و معاملات و هم در قصاص و تعزیرات و شهادات به نقش کارشناس و خبره اهمیت بسیار داده شده است.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، غلامحسین اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران در مراسم گرامیداشت روز کارشناس، هدف از برپایی این محفل را تکریم کارشناسان و تبیین نقش و جایگاه کارشناسی در دادرسی بویژه در حوزه‌های دادرسی عادلانه و بهبود و ارتقای امر کارشناسی عنوان کرد.

وی گفت: سخن از تکریم است، تکریمی که رسالت انبیا است و زمانی که خداوند انسان را آفرید به خودش تبارک الله گفت، اگر یکایک افراد جامعه بشریت، انسان‌ها به عنوان اشرف مخلوقات عالم در خور تکریم هستند و در این میان، نخبگان، فرهیختگان و چهره‌های علمی و انسان‌های خدوم بویژه خدمت آنان در مسیر اجرای عدالت، احقاق حق و دستگیری انسان‌های مظلوم است، شایسته تکریم مضاعف هستند.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: انتقادات و ایرادات و اشکالات باید در جای خود مورد بررسی قرار گیرد و چالش‌ها هم در جای خود شناخته و برآن‌ها غلبه کنیم؛ اما امروز نمیخواهیم سخن چالشی بگوییم امروز سخن از کرامت و تکریم کارشناسان است. کرامتی که خداداد است و شریعت مقدس اسلام بیشترین کرامت را هم برای انسانیت و هم برای نخبگان و دانشمندان و هم جمع حاضر شما کارشناسان در نظر گرفته است.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه گفت: ادعای رعایت حقوق بشر در غرب آدرس غلط دادن است، هیچ مکتبی و تفکری و اندیشه‌ای به مانند اسلام اهتمام به حقوق بشر نداشته است، دین مبین اسلام برای کارشناسی شان ویژه‌ای قایل است و در همه ابعاد فقه و هم در عبادات و هم عقود و معاملات و هم در قصاص و تعزیرات و شهادات به نقش کارشناس و خبره اهمیت بسیار داده شده است.

وی افزود: امروز با تخصصی شدن امور و پیشرفت علوم و فنون ادعا میکنیم نیاز به کارشناسی بیش از سایر ایام است.

وی اضافه کرد: ادعا میکنیم به هیچ عنوان قضاوت بی نیاز از کارشناسی نیست و همچنین کارشناسی‌ها دقیق‌تر و اعتبار آن بیشتر شده است.

این مقام قضایی در ادامه بیان کرد: نگرش اسلام در برخی از امور این است که کسی به ما ادرس غلط ندهد و این نظر دین اسلام درباره جایگاه کارشناسی است.

اسماعیلی یادآور شد: اقداماتی از جمله بحث توسعه فناوری اطلاعات در قوه قضاییه مطرح است. در تسهیلات امور کارشناسان، با ثبت نام در سامانه ثنا دیگر نیازی به مراجعه به دادگستری نخواهید داشت و دادخواست و ضمایم را که بیشترین نیاز شما است از طریق سامانه در اختیار کارشناسان قرار خواهیم داد. اطلاعات از طریق سامانه در اختیار شما قرار میگیرد و همچنین امکان اینکه کارشناسان بتوانند نظر کارشناسی را از طریق سامانه ارسال کنند مد نظر است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *