عملیات گسترده نیرو‌های عراقی در استان دیاله وارد ششمین روز متوالی شد؛ ضربات سنگین به عناصر مخفی داعش در حومه منطقه راهبردی «السعدیه»

13:11 - 30 مهر 1397
کد خبر: ۴۶۱۷۵۳
عملیات نیرو‌های تیپ ۲۳ و ۱۱۰ بسیج مردمی عراق علیه عناصر مخفی داعش در حومه شهر‌های خانقین و جلولا وارد ششمین روز متوالی شده است.

به گزارش گروه بین الملل ، تازه‌ترین خبر‌ها از تحولات میدانی شمال استان دیاله حاکیست، عملیات نیرو‌های تیپ ۲۳ و ۱۱۰ بسیج مردمی عراق علیه عناصر مخفی داعش در حومه شهر‌های «خانقین و جلولا» وارد ششمین روز متوالی شده است.

از منطقه راهبردی «السعدیه» خبر می‌رسد، نیرو‌های امنیتی و گروهی دیگر از نیرو‌های تیپ ۱۱۰ بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیرو‌های ویژه، عملیات گسترده‌ای و وسیعی را علیه هسته‌های خاموش داعش در این محور انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات جست وجوی منطقه به منطقه نیرو‌های بسیج مردمی در روستاها، باغ‌ها و مزارع حومه السعدیه ادامه دارد و تاکنون تعدادی از مقر‌های تروریست‌های مخفی داعش شناسایی شده است.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های امنینی و بسیج مردمی در جریان این عملیات موفق شدند تعدادی از انبار‌های سلاح و مقادیر قابل توجه‌ای از تجهیزات نظامی تروریست‌های مخفی داعش را در این محور کشف و ضبط کنند.

عملیات نیرو‌های متخصص یگان‌های مهندسی برای خنثی سازی تله‌های انفجاری تازه کشف شده ادامه دارد؛ منطقه راهبردی «السعدیه»، مناطق «جلولا و خانقین» را به شهر «بعقوبه» و استان بغداد متصل می‌کند.

از مناطق مرکزی و شمال غرب استان دیاله خبر می‌رسد، عملیات نیرو‌های بسیج مردمی در مناطق «الصدور و الاسیود» جریان دارد و چند مقر و انبار سلاح تروریست‌های داعش در این محور شناسایی شد.

نیرو‌های بسیج مردمی در این محور تعدادی زیادی از عناصر مخفی داعش را یک پایگاه شناسایی کردند و اطلاعات لازم را در اختیار یگان‌های هوایی ارتش عراق قرار دادند؛ بالگرد‌های ارتش به سرعت وارد عمل شدند و این پایگاه را به طور کامل منهدم کردند که منجر به هلاکت شمار زیادی از تروریست‌های داعش شد.

به گزارش میزان، بخش‌های شمالی، شمال شرقی و شمال غربی استان دیاله از جمله حومه مناطق «السعدیه، جلولاء، خانقین و مناطق مرزی با استان صلاح الدین در نزدیک رشته کوه‌های حمرین» به عناصر مخفی گروه تروریستی داعش آلوده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *