در نشست مدیران شبکه تهران چه گذشت؟

11:46 - 17 تير 1393
کد خبر: ۴۴۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: علی دارابی به همراه مدیران ستادی معاونت سیما در نشست مدیران شبکه تهران حضور یافت و در جریان برنامه‌های گروه‌های مختلف این شبکه قرار گرفت.

: علی دارابی به همراه مدیران ستادی معاونت سیما در نشست مدیران شبکه تهران حضور یافت و در جریان برنامه‌های گروه‌های مختلف این شبکه قرار گرفت.

به گزارش ، دارابی در این نشست درباره برنامه های شبکه تهران گفت: شبکه تهران چون شبکه پایتخت است باید جذاب ترین برنامه ها را پخش کند. معاون سیما از شبکه تهران خواست در حوزه تولید و پخش طنز و کمدی برنامه ریزی ویژه ای را تدارک بینند.

برگزاری مسابقات جذاب و حضور هرچه بیشتر مردم ، تحول در برنامه های صبحگاهی، شبانگاهی و آخر هفته و طراحی یک مجله فرهنگی و هنری تلویزیونی در شبکه تهران از دیگر موارد مورد توجه معاون رئیس رسانه ملی در امور سیما بود.

وی فضای همدلی، سلامت و معاضدت مدیران و کارکنان شبکه تهران را ستود و ضمن قدردانی از تلاش‌های موثر آنان برای تولید برنامه‌های ارزنده گفت: معاونت سیما از تولید آثار تلویزیونی فاخر ، مبتکرانه، جذاب، اثرگذار و جریان ساز در شبکه تهران حمایت می‌کند.

پیش از سخنان معاون سیما، مدیر شبکه تهران و جمعی از مدیران این شبکه دیدگاههای خود را در خصوص برنامه‌های آتی این شبکه بیان کردند.

سعید مقیسه: شبکه تهران ، شبکه مخاطب مدیر شبکه تهران

در نشست مدیران این شبکه با حضور معاون سیما با اشاره به حضور پررنگ مخاطب در برنامه‌های این شبکه گفت: در تمام ساختارهای برنامه سازی در شبکه تهران سهولت ارتباط و تعامل با مخاطبان برقرار شده است .

وی از جمله این اقدامات به راه اندازی باشگاه مخاطبان در فضای مجازی اشاره کرد و گفت : همه راه‌های تعامل مخاطب با برنامه در شبکه تهران برقرار است و نظرات مخاطبان به صورت روش‌مند در اختیار مجریان و برنامه سازان قرار می‌گیرد.

سعید مقیسه در این راستا به راه اندازی مدیریت رسانه های نوین برای ارائه لوح فشرده برنامه‌ها به مخاطبان نیز اشاره کرد و گفت: شبکه تهران برای توسعه رسانه‌های نوین گام‌های مهمی برداشته است. سعید مقیسه راه اندازی EPG در شبکه تهران برای نخستین بار، راه اندازی پیام نما ، شبکه مبتنی بر تلفن، سامانه پیامکی، فعال کردن سایت‌های شبکه و تولید DVD برخی آثار تلویزیونی این شبکه را از جمله اقدامات این شبکه در راستای استفاده از ظرفیت رسانه‌های نوین ارزیابی کرد.

مدیر شبکه پایتخت همچنین از تشکیل شورای نظارت فرهنگی و هنری ، تشکیل باشگاه مخاطبان، راه‌اندازی اتوماسیون اداری و تولید، تدوین آیین نامه برنامه سازی و نشست هم افزایی با نهادهای مربوط داخل و خارج رسانه ملی خبر داد.

«جاده چالوس» و «اتاق عمل» برای پخش در شهریور ماه

مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران از آماده سازی چند مجموعه تلویزیونی برای پخش از شبکه تهران در ماه‌های آتی خبر داد. سید علی اکبر محمودی گفت: شبکه تهران مجموعه های تلویزیونی «شاید برای شما هم اتفاق بیفتد» ، «جاده چالوس» ، «اتاق عمل» و « 39 هفته» را برای پخش در ماه‌های آتی تدارک دیده است. «سی‌ و نه هفته» در شش قسمت 45 دقیقه‌ای در گونه دفاع مقدس برای پخش در هفته دفاع مقدس طراحی شده است. پخش مجموعه‌های تلویزیونی «جاده چالوس» و «اتاق عمل» نیز از اواخر تابستان آغاز می‌شود. وی افزود: سریال «سه نقطه» در 90 قسمت 45 دقیقه‌ای در قالب طنز آیتمی مجوز تولید گرفته است. به گفته محمودی مجموعه تلویزیونی «زیر یک سقف» در مرحله صدور مجوز و سریالی با موضوع حماسه 9 دی در دستور کار شبکه تهران است. مدیر گروه فیلم و سریال شبکه تهران، مجموعه‌های طنز تلویزیونی «مشاور عالی اعلیحضرت» و «خوشبختی در می‌زند» را به ترتیب در برنامه پخش دهه فجر و نوروز 94 برشمرد.

وی افزود: چند تله تئاتر، تله فیلم و سریال نیز آغاز شده است. مجوعه تلویزیونی «آفساید» از هفته آینده کلید می خورد ناصر کریمان در ادامه گفت: مجموعه تلویزیونی60 قسمتی با اسم موقت «آفساید» از هفته آینده کلید می‌خورد. کریمان اظهار داشت: برنامه طنز ترکیبی «ریو شو» برای تعطیلات آخر هفته مخاطبان شبکه تهران در نظر گرفته شده است. همچنین برنامه «جمعه تعطیل نیست» با رویکرد محله محوری و با معرفی جاذبه های گردشگری و مشاهیر محلات مختلف شهر تهران در سطح شهر تولید می‌شود.

مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران گفت : برنامه سازان این شبکه در تولید برنامه ها می کوشند بیشتر در میان مردم باشند تا تصویر مخاطبان بیش از پیش در قاب تلویزیون دیده شود. مدیرگروه اجتماعی شبکه تهران همچنین از تولید برنامه ای با هدف بررسی آثار سوء ماهواره در قالبی جذاب خبر داد.

در ادامه رضایی مشاور مدیر شبکه تهران درباره دیجیتال سازی و هوشمند سازی منابع صداو تصویر شبکه تهران و نوید همایونی مدیر پیام نمای این شبکه درباره سامانه پیامکی سخن گفتند.

مسابقه‌های تولید شده بعد از ماه رمضان مدیر گروه تفریحات و سرگرمی از پخش چند مسابقه تلویزیونی پس از ماه مبارک رمضان از شبکه تهران خبر داد. عالی زاده از مسابقه «باران» و «فوت و فن» به عنوان دو مسابقه از مجموع مسابقات این شبکه پس از ماه مبارک رمضان نام برد و افزود: بخش «رقابت در شهر» نیز به مسابقه تلویزیونی «سرزمین دانایی» افزوده می شود. برنامه های «زاویه 5»، «شهر ورزشی» و «جام دیجیتال» نیز از دیگر برنامه های این گروه است.

تا نیایش با رویکردی جدید از شبکه تهران

مدیرگروه معارف شبکه تهران از تغییرات قابل توجه در برنامه های «تا نیایش»، «عطر عاشقی» و « برکرانه نور» خبر داد. سلطانی گفت: «تا نیایش» از این پس فقط گفتگو محور نخواهد بود و با موضوعات « دین و اقتصاد، احکام، در محضر علما، دین و عبادت، دین و جوانان، دین و زنان و زندگی جاوید» دیده می شود. مدیر گروه معارف شبکه تهران بررسی فیلم های هالیوودی با موضوع منجی ، پرسش و پاسخ و مطرح کردن بهترین نماهنگ ها را از جمله بخش های «عطر عاشقی» معرفی کرد. در برنامه اذان گاهی «کرانه نور» نیز شهدا معرفی می شوند. مستند «آبروی کوچه ها»، برنامه «به همین سادگی» ، مستند «ندای توحید»، برنامه «نیلوفرانه» و تله فیلم «بهار» و مجموعه تلویزیونی «سلام بر ابراهیم» گویای زندگینامه «شهید ابراهیم هادی» از دیگر برنامه های این گروه است.

 

شبکه پنج و راه اندازی سیمای همراه

مدیر رسانه‌های نوین شبکه تهران از راه اندازی نخستین سامانه موبایلی در این شبکه خبر داد و گفت در سیمای همراه شبکه های داخلی و شبکه های امام علی(ع)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع) قابل دریافت است. لطفی همچنین از ارائه برخی از آثار تلویزیونی شبکه تهران در قالب دی وی دی سخن گفت و افزود: شبکه تهران تعامل خوبی با معاونت رسانه های مجازی برقرار کرده است.

برنامه‌های کودک شبکه تهران

مدیرگروه کودک شبکه تهران از اهتمام ویژه این گروه برای ارائه بهترین برنامه ها برای کودکان و نوجوانان سخن گفت. محبوبه سمیعی اظهار داشت: برنامه رنگین کمان اخیرا از لحاظ محتوا و دکور تغییر قابل توجهی کرده است و مهارت تیم در طنزپردازی و خلق قصه های جذاب ، جذب مخاطب را سبب شده است. وی از احیاء عروسک «چرا» خبر داد و در ادامه گفت: برنامه «عصر طلایی» ویژه نوجوانان نیز پس از ماه مبارک رمضان پخش می شود. به گفته سمیعی مجموعه تلویزیونی «کارآگاهان جوان» و همچنین مجموعه برنامه «بچه های دیروز» در دستور کار گروه کودک شبکه پایتخت است.

مدیر گروه کودک شبکه تهران همچنین انتشار هزار نسخه از کتاب 5 جلدی «قصه های پنگول» را در راستای ترویج کتاب خوانی ارزیابی کرد. سری جدید انسان و طبیعت در دست ساخت مدیر تامین برنامه شبکه تهران از آماده سازی سری جدید برنامه انسان و طبعیت برای پخش از شبکه تهران خبر داد.

فارسیجانی با اشاره به پخش 120 مستند فاخر و جذاب روز جهان از شبکه تهران گفت: پخش مستند های علمی در دستور کار این شبکه است و علاوه بر این باکس مستند 5 نیز فعال است. وی از مدیران سیما خواست که شبکه تهران را با شبکه های سراسری مساوی بدانند. در ادامه یادگاری مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه تهران از برنامه های ترکیبی و گفتگو محور این گروه سخن گفت و مزینانی مدیر روابط عمومی این شبکه نیز گفت: در شبکه تهران مخاطبان بیش از شبکه های دیگر سیما دیده می شوند.

تقدیر از حذف کاغذ در شبکه تهران!

سرپرست اداره کل طرح و برنامه سیما از حذف کاغذ در مکاتبات اداری در شبکه تهران قدردانی کرد و آن را در راستای حفظ محیط زیست و مدیریت زمان موثر دانست علی اصغر داود آبادی، دقت شبکه تهران در صرف بودجه ، کنترل نرخ برنامه سازی، استفاده بهینه از شیوه های نوین جمع آوری اطلاعات، ارائه گزارش عملکرد و جذب مشارکت را از موفقیت های شبکه تهران دانست. محمد امین توکلی زاده مدیر اداری مالی معاونت سیما نیز از تلاش موثر شبکه تهران برای جلب مشارکت در برنامه سازی قدردانی کرد.

در این نشست افرادی چون علی دارابی معاون سیما، سعید مقیسه مدیر شبکه تهران، ناصر کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه تهران، رضایی مشاور مدیر شبکه تهران، عالی زاده مدیر گروه تفریحات و سرگرمی، سلطانی مدیرگروه معارف شبکه تهران، لطفی مدیر رسانه‌های نوین، محبوبه سمیعی مدیرگروه کودک، فارسیجانی مدیر تامین برنامه، محمد امین توکلی زاده مدیر اداری مالی معاونت سیما حضور داشتند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *