رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتمام اسکن ۶ هزار و ۵۰۰ دفتر املاک و بازداشتی ۱۵ واحد ثبتی در مازندران

7:40 - 01 مرداد 1397
کد خبر: ۴۳۸۲۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران گفت: کار تصویربرداری ۶ هزار و ۵۰۰ دفاتر املاک و بازداشتی ۱۵ واحد ثبتی که قریب ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار صفحه است به پایان رسید.

اتمام اسکن ۶ هزار و ۵۰۰ دفتر املاک و بازداشتی ۱۵ واحد ثبتی در مازندرانبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مازندران، در حاشیه دومین کارگروه آرشیو الکترونیکی اداره کل با بیان اینکه اسکن ۶ هزار و ۵۰۰ دفتر املاک و بازداشتی ۱۵ واحد ثبتی در مازندران به پایان رسیده است گفت: بیش از ۱۲ هزار جلد دفتر املاک و ۸۳ دفتر بازداشتی در استان مازندران موجود است که تاکنون کار تصویربرداری ۶ هزار و ۵۰۰ جلد از این دفاتر با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۷۰۲ میلیون ریال به اتمام رسیده است.

وی بیان کرد: با اختصاص اعتباری که در سال گذشته در اختیار این اداره کل قرار گرفت کار آرشیو کلیه دفاتر املاک و بازداشتی استان تا پایان شهریورماه امسال به پایان برسد.

بهادر خاطر نشان کرد: در راستای سیاست‌های کلی قضایی و کلان سازمان ثبت اسناد و املاک از ابتدای تیرماه سال ۹۵ بهره برداری از دفاتر املاک همزمان با سراسر کشور در استان شروع شد.

وی دسترسی و کنترل سریع و آسان، صرفه‌جویی در کاغذ و فضا، عدم نیاز به جابجایی دفاتر آرشیو شده، فضای امنیت، تهیه نسخه پشتیبان و امکان دسته بندی، جستجو و حفاظت اطلاعات را از عمده مزایای این طرح دانست.

این مقام قضایی در پایان با اشاره به ماده سه قانون حدنگار مصوب سال ۹۳ تصریح کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ظرف مدت ۵ سال از تاریخ اجرای این قانون مکلف شده که موقعیت و حدود کلیه املاک و اراضی داخل محدوده مرز‌های جغرافیایی کشور را اعم از دولتی و غیردولتی و همچنین موقعیت کلیه کوهها، مراتع، جنگلها، دریا و دریاچه‌ها، تالاب‌ها، اراضی مستحدث ساحلی و مسیل‌های دائر و متروکه و جزایر کشور را مشخص و تثبیت کند به گونه‌ای که هیچ نقطه‌ای از کشور بدون نقشه و سند حدنگار نباشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *