حملات به بندر الحدیده مصداق آشکاری از جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است

21:24 - 24 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۷۳۶۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
متاسفانه بر اساس گزارش‌های واصله، صفحه جدیدی از اقدامات جنایت‌کارانه نیروهای متجاوز خارجی به رهبری به اصطلاح ائتلاف سعودی در یمن گشوده شده است و آن تهاجم وسیع زمینی، دریایی و هوایی به بندر پرجمعیت الحدیده می‌باشد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، این اقدام مانند سایر تجاوزاتِ در جریان منطقه، مصداق آشکار و بدون شبهه از جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

لازم به ذکر است که تهاجم غیر انسانی و محاصره کشور یمن علاوه بر انهدام تاسیسات و زیر ساخت‌های آن کشور مظلوم و فقیر جان بیش از ۳۰۰ هزار نفر از ساکنان غیر نظامی این بندر را نیز در معرض خطر جدی قرار داده است.

ضمن اینکه تهاجم به بندر الحدیده علاوه بر اینکه حیات ساکنان این بندر را تهدید میکند جان سایر مردم یمن را که تنها راه دسترسی آن‌ها به کمک‌های بین الملی و کالا‌های حیاتی میباشد تهدید جدی می‌نماید.

تردیدی نیست که این تهاجم نظامی مانند حملات تجاوز کارانه قبلی با همت و استقامت ملت یمن روبرو خواهد شد و آینده و سرنوشت این قبیل تجاوزات جز شکست و خفت برای کشور‌های متجاوز و حامیان آنان نخواهد بود.

اما بر اساس وظیفه انسانی نسبت به تعهدات بین المللی، همه کشور‌های جهان و به خصوص کشور‌های اسلامی نباید از کنار این جنایات با سکوت عبور کنند.

سازمان ملل، شورای حقوق بشر و شورای امنیت آن سازمان باید بی درنگ برای توقف این جنایات اقدامات عملی انجام بدهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *