رئیس اداره راه اسلامشهر تحت تعقیب قانونی قرار گرفت/دستور مدعی‌العموم برای مشخص کردن سهم اداره راه، شهرداری‌ها و شرکت‌های خودروسازی در تصادفات جاده‌ای/ جاده احمدآباد مستوفی مجهز به امکانات ایمنی شد

10:21 - 03 خرداد 1397
کد خبر: ۴۲۱۸۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر ضمن صدور دستورات لازم به مراکز ذی صلاح مبنی بر مشخص کردن سهم اداره راه، شهرداری‌ها و شرکت‌های خودروسازی در تصادفات جاده‌ای، از تشکیل ۹ پرونده تصادف فوتی طی سال ۹۷ در این شهرستان خبر داد.

یونس اسدی مقدم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، ضمن اشاره به افزایش آمار تصادفات در جاده‌های منتهی به شهرستان اسلامشهر آن را مسئله‌ای حاد عنوان کرد و گفت: در راستای پیشگیری از تصافات فوتی، جرحی و خسارتی، مدعی العموم به افسران کاردان فنی، پلیس راه و کارشناسان رسمی دادگستری دستور داد وفق قانون و مقررات سهم تقصیر اداره راه، شهرداری‌ها و شرکت‌های خودروسازی را اعلام کنند.

۶۵ نفر فوتی ناشی از تصادفات در اسلامشهر طی سال ۹۶

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر با بیان اینکه سال گذشته آمار تصادفات فوتی ۶۵ نفر بود، تاکید کرد: از ابتدای سال تاکنون نيز این معضل با روند افزایشی مواجه بوده به طوری که بیشترین آمار پرونده‌های موجود در اسلامشهر ناشی از تصادفات است.

اسدی مقدم با انتقاد از عملکرد اداره راه شهرستان اسلامشهر، گفت: وجود چندین بزرگراه اعم از بزرگراه ساوه، قم – تهران، آزادگان، جاده مخصوص کرج – تهران، جاده شورآباد و جاده احمد آباد و از طرفی نابسامانی خیابان‌های داخل اسلامشهر دلیل اصلی افزایش آمار تصادفات بوده است.

وی با اشاره به اینکه تصادفات فوتی جبران ناپذیر است، ادامه داد: بهترین راهکار برای کاهش آمار تصادف، فوتی، جرحی و خسارات ناشی از آن مشخص شدن سهم ادارات طبق اصول کارشناسی بود که این امر تاکنون مغفول مانده بود و ما تلاش كرديم در این حوزه اقدامات لازم را انجام دهیم.

این مقام قضایی بیان داشت: بیشترین تقصیرات در تصادف اغلب شامل راننده می‌شود و کمتر شاهد مشخص شدن سهم اداره راه، شهرداری و شرکت‌های خودرو سازی بوديم.

رئیس اداره راه اسلامشهر تحت تعقیب قانونی قرار گرفت

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلامشهر ضمن اعلام اینکه از ابتدای سال ۹۷ تاکنون ۹ پرونده تصادف فوتی تشکیل و تحت تعقیب قرار گرفته است، گفت: کارشناسان رسمی دادگستری پس از دستورمدعي العموم سهم اداره‌های مختلف را بررسی کردند که در پی آن رئیس اداره راه اسلامشهر تحت تعقیب قرار گرفت و پرونده در حال رسیدگی است و نکته مهم اینکه متعاقب این اقدام قانونی مشاهده کردیم نواقص راه و شهرسازی اصلاح شد یا در شرف اصلاح قرار دارد.

اسدی مقدم گفت: چندین سال متمادی است که رسیدگی لازم برای اصلاح راه‌های اسلامشهر صورت نگرفته؛ اما بعد از ورود مدعی العموم و تحت پیگرد قرار دادن افراد متخلف با حضور کارشناس رسمی دادگستری مشاهده می‌کنیم که مسئولین اداره راه در انجام درست وظایف خود تلاش بیشتری می‌کنند.

وی گفت: به عنوان نمونه جاده احمدآباد مستوفی که سالیان سال فاقد تابلو‌های هشداردهنده و روشنایی مناسب بود بعد از ورود مدعی العموم و تحت پیگرد قانونی قرار دادن اداره راه با همکاری شهرداری اسلامشهر به امکانات ایمنی مجهز شد و در بعضی نقاط اصلاح هندسی صورت گرفت به گونه‌ای که می‌توان گفت: این جاده متحول شده است.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان اسلامشهر در پایان تاکید کرد: اگر مدیران متخلف در حوزه وظایف خود به دلیل نداشتن کارآیی، سهل انگاری و توجه نکردن به حوزه مدیریت خود شناسایی و تحت تعقیب قرار بگیرند مشکلات نیز برطرف خواهد شد.



ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۳
0
0
خدا رو شکر
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *