رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گسترش امداد هوایی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی تهران

9:58 - 17 تير 1393
کد خبر: ۴۱۷
رئیس سازمان امداد و نجات با ابراز نگرانی از چالش‌های زلزله تهران به ضرورت گسترش امداد هوایی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی تاکید کرد و گفت: برای پاسخگویی به حوادث تهران باید امداد هوایی پایتخت گسترش یابد.
: رئیس سازمان امداد و نجات با ابراز نگرانی از چالش‌های زلزله تهران به ضرورت گسترش امداد هوایی برای پاسخگویی به حوادث احتمالی تاکید کرد و گفت: برای پاسخگویی به حوادث تهران باید امداد هوایی پایتخت گسترش یابد.


به گزارش ، پیرحسین کولیوند درباره اقدامات سازمان امداد و نجات هلال احمر برای مقابله با زلزله تهران اظهار کرد: به این نتیجه رسیدیم که سازمان امداد و نجات هلال احمر را از تهران خارج کنیم و حداقل به ۲۰ تا ۳۰ کیلومتری دورتر از پایتخت منتقل کنیم.


وی در توضیح بیشتر درباره انتقال سازمان امداد و نجات به خارج از تهران گفت: به طور مثال اگر بخواهیم برای یک بیمار بستری در ICU پذیرش بگیرید مشاهده می‌کنید که تخت همه بیمارستان‌ها اشغال است، بنابراین ما در حوادث تهران، مکان‌های را می‌خواهیم تا ۱۰ تا ۱۵ بیمارستان صحرایی احداث شود.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر تصریح کرد: بنابراین برای مقابله با زلزله تهران یکی از کارهای سازمان امداد و نجات، انتقال این سازمان به خارج از پایتخت و در مکانی به وسعت ۱۰۰ هکتار در نسیم شهر و اتوبان ساوه با همکاری سازمان اوقاف است، این مکان از نظر امداد هوایی، امداد زمینی و امداد ریلی شرایط مطلوبی دارد، براین اساس هر زمان تفاهمنامه‌های انتقال این زمین با سازمان امداد و نجات منعقد شود، سریعا این انتقال انجام می‌شود و به فکر ایجاد ساختمان هم نیستیم، حتی حاضریم در وهله نخست در این مکان برای استقرار سازمان، چادر بزنیم.

کولیوند با اشاره به مزایای این مکان برای امداد هوایی جهت دسترسی به نقاط مختلف تهران خاطرنشان کرد: امداد زمینی در حوادث تهران زمین‌گیر می‌شود، بنابراین باید پتانسل ما معطوف به امداد هوایی شود، از آن طرف استان‌های معین تهران نیز برای کمک به حادثه‌های پایتخت، در این مکان جدید سازمان امداد و نجات می‌توانند مستقر شوند و فضای برای احداث ۱۰ تا ۱۵ بیمارستان صحرایی نیز مهیا می‌شود، و تمام این کارها از مهمترین برنامه‌های سازمان امداد و نجات هلال احمر برای مقابله با زلزله تهران است تا در صورت هر حادثه‌ای در پایتخت فعالیت‌های این سازمان قفل نشود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *