درختکاری نیازمند همیاری همه مردم است/ نوع درخت در هر مناطق باید مطالعه شود

9:01 - 18 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۳۵۸۵
رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: شرکت‌ها و نهاد‌ها در حوزه درخت کاری وارد شوند و ما آن مناطق جنگلی را به نام خودشان ثبت می‌کنیم.

درختکاری نیازمند همیاری همه مردم است/ نوع درخت در هر مناطق باید مطالعه شودخلیل آقایی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: ما عرصه گسترده ای در کشور داریم که می تواند محل کشت نهال و افزایش سطح پوشش گیاهی باشد. این موضوع به تلطیف هوا، فرونشست آب و حفظ خاک کمک می کند. با توجه به وسعت کار آحاد مردم می توانند در قالب سمن ها، تعاونی ها، شرکت ها و حتی شخصی می توانند به کاشت نهال اقدام کنند و ما زمین در اختیار آن برای درختکاری خواهیم داشت. 

وی افزود: عرصه کار گسترده است و کار از دست دولت به تنهایی بر نمی آید. ما آمادگی داریم که زمین و دانش را در اختیار بگذاریم تا مردم بتوانند درختکاری کنند. ما از هر گونه درختکاری استقبال می کنیم و حاضریم برای تشویق درختکاران، منطقه و درختان را به نام آنها بزنیم. در حوزه مسئولیت اجتماعی نیز شرکت های بزرگ اقتصادی می توانند وارد این حوزه شوند و به نام مشتریان خود یا در قبال خدماتشان درختکاری کنند و آنها را به نام خود بزنند.

آقایی در واکنش به کاشت درخت های غیر بومی و غیر مفید در مناطق خاص گفت: موسسه تحقیقاتی جنگل و مراتع  در این زمینه وجود دارد و تمام مناطقی که در آن درختکاری می شود، شناخته شده و مطالعه شده است. عرصه و نوع درخت و نهال ها مطالعه شده است و در جاهایی که نوع درخت مطالعه نشده باشد، درختکاری را پیشنهاد نمی کنیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *