دستاوردهای تحول و نواوری در علوم پزشکی به دانشگاه ها

13:44 - 06 اسفند 1396
کد خبر: ۴۰۰۲۲۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه ای گزارش مطالعه مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی درخصوص بررسی وضعیت اجرایی برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را به دانشگاههای علوم پزشکی کشور ارسال کرد.

دستاوردهای تحول و نواوری در علوم پزشکی به دانشگاه هابه گزارش گروه جامعه ،باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت طی نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دستاورد‌های بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی را ماحصل تلاش تمام دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی کشور در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ذکر کرد و از دست اندرکاران حوزه آموزش خواست برای استقرار کامل این بسته‌ها در دولت دوازدهم تلاش کنند.

وی  از بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی به عنوان نقشه راه حوزه آموزش علوم پزشکی کشور یاد کرد و گفت: طی حدود ۳ سال از ابلاغ این بسته ها، اقدامات ارزشمندی با همت دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور صورت گرفته و دستاورد‌های چشمگیری نیز برای نظام آموزش عالی سلامت کشور به همراه داشته است.

 لاریجانی به انعکاس اقدامات صورت گرفته طی این مدت اشاره کرد و افزود: اجرای این برنامه و گزارش‌هایی که در نهاد‌های بالادستی بازخورد‌هایی را به همراه داشته که توجه به آن می‌تواند در اجرای اثربخش‌تر برنامه‌ها موثر باشد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مطالعه‌ای جهت بررسی وضعیت اجرایی طرح تحول نظام سلامت انجام داده که یکی از مجموعه‌های این مطالعه به بررسی وضعیت اجرایی برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی پرداخته است.

وی اضافه کرد: در زمان تدوین بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی شاخص‌ها و خروجی‌های مورد انتظار هر یک از این بسته‌ها مشخص شده است. مطالعه مرکز پژوهش‌های مجلس باتوجه به این شاخص‌ها و خروجی‌ها به بررسی وضعیت اجرای این بسته‌ها در کشور پرداخته است.

 لاریجانی گفت: باتوجه به ماهیت حوزه آموزش و بلندمدت بودن برنامه طی ۳ سال گذشته بیشتر به نهادینه کردن این بسته‌ها در کشور پرداخته شده و قاعدتا با توجه به مرحله‌ای از برنامه که در آن هستیم این گزار نیز بر اساس فرایند‌های طی شده تدوین شده است.

وی افزود: در این مجموعه با تاکید بر روش شناسی مناسب طراحی بسته ها، به شفافیت و مستندسازی مناسب تمامی مراحل تدوین، اجرا و ارزیابی بسته‌ها اشاره گردیده است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در نتایج مطالعه مرکز پژوهش‌های مجلس به ذکر دستاورد‌های بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی پرداخته شده و جا دارد ذکر شود که این دستاورد‌ها حاصل تلاش‌های تمامی همکاران محترم در حوزه آموزش وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور است.

لاریجانی گفت: این گزارش برمبنای نتایج اولیه اجرای بسته‌ها تدوین شده و باتوجه به ماهیت حوزه آموزش، اثرات اجرای این برنامه‌ها در بازه‌های زمانی بلندمدت در نظام سلامت کشور مشهود خواهد بود.

معاون آموزشی وزارت بهداشتبا اشاره به اینکه استقرار کامل بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی هدف حوزه آموزش علوم پزشکی در دولت دوازدهم است گفت: انتظار می‌رود تمامی دست اندرکاران محترم حوزه آموزش در ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور تمام تلاش خود را برای تحقق این هدف بکار گیرند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *