خلع ید بیش از ۱۳۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی

12:19 - 05 اسفند 1396
کد خبر: ۳۹۹۷۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان شهرستان گلو گاه از خلع ید و آزاد سازی بیش از ۱۳۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی از متصرفین خبر داد.
خلع ید بیش از ۱۳۰۰۰ متر مربع از اراضی ملیرحمت عشقی واسوکلایی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان گلوگاه استان مازندران گفت: به منظور حفظ منابع طبیعی و اراضی ملی نسبت به آزاد سازی حریم رودخانه تاکنون با صدور دستورات قضایی بیش از ۱۳۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی ازید متصرفین خلع ید شد.

وی همچنین اظهار داشت: به منظور پیشگیری از تجاوز به اراضی ساحلی به صورت دوره‌ای تیمی از مجموعه دادگستری با حضور کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری و نمایندگان سپاه و نیروی انتظامی از اراضی ساحلی بازدید میدانی انجام میدهند.

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گلوگاه همچنین درخصوص ساخت وسازغیرمجازافزود: در این مورد بر تمامی دهیاران و شورای اسلامی روستا‌ها تکلیف کرده ایم در صورت مشاهده ساخت ساز غیر مجاز به ادارات مربوطه و یا به این دادستانی اطلاع رسانی شود، تا اقدامات موثر قانونی صورت گیرد.
 
همچنین در راستای اطلاع رسانی بهتراقدام به نصب بنر با محتوا و مصادیق تغییر غیر مجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها جهت اطلاع رسانی عموم انجام شده است.

وی همچنین تاکید کرد: این دادستانی به صورت دوره‌ای استعلامی از اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی در خصوص اقدامات ماهانه دریافت و اقدام پایشی و آمار سرزمینی انجام میدهد که در صورت مشاهده هر گونه تصرف با جدیت برخورد می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *