لزوم الگوپذیری از شخصیت حضرت فاطمه (س) در زندگی زناشویی/حضرت زهرا(س) دیگران را بر خود ترجیح می‌دادند

20:30 - 04 اسفند 1396
کد خبر: ۳۹۹۵۱۱
کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت زهرا(س) نه تنها در زندگی زناشویی بلکه در دیگر روابط خود دیگران را بر خود ترجیح می دادند اما متاسفانه معیارهای زندگی در جامعه کنونی ما تغییر یافته و زندگی را براساس توجه به منافع شخصی بنا کرده ایم.

حجت الاسلام محمدرضا قنبری کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره اهمیت الگوپذیری از شخصیت حضرت فاطمه (س) در زندگی زناشویی گفت: حضرت زهرا(س) نه تنها در زندگی زناشویی بلکه در دیگر روابط خود دیگران را بر خود ترجیح می دادند اما متاسفانه معیارهای زندگی در جامعه کنونی ما تغییر یافته و زندگی را براساس توجه به منافع شخصی بنا کرده ایم به همین دلیل توجه به نظرات دیگران و از خود گذشتگی بی معنا شده است.


وی در همین راستا افزود: یکی از آسیب های زندگی زناشویی منیّت و پیرامون خود را ندیدن است. ما اگر در زندگی خانوادگی اطرافیان را بر خود ارجح بدانیم یا لااقل جزیی از خود بدانیم بسیاری از مشکلات از بین می رود.

این کارشناس علوم قرآنی درباره مدیریت درخواست ها در زندگی زناشویی اظهار کرد: توقعات و انتظارات در زندگی از اهمیت خاصی برخوردار است. اگر همسران نسبت به یکدیگر و فرزندان نسبت به والدین درخواستهایی به اندازه توانایی از یکدیگر داشته باشند بسیاری از مسائل در خانواده ها حل شده و سبب نزدیکی آدم ها به یکدیگر می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری ادامه داد: الگوی دینی ما، حضرت فاطمه (س) درخواستی از حضرت علی (ع) برای تامین لوازم منزل نداشتند مگر خود امیرالمومنین از ایشان جویا می شدند.


وی درباره تاثیرات حضور در مراسم عزاداری حضرت فاطمه (س) خاطرنشان کرد: طبق روایات دینی شرکت در مراسمات اهل بیت(ع) جدای از اجر فراوانی که دارد باعث رشد، پرورش و تکامل فرد می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *