برداشت و ذخیره سازی مرکبات در مازندران+تصاویر

21:00 - 25 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۷۰۰۰
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
بهمن ماه هر سال باغداران مازندرانی مرکبات برداشتی را در انبار‌ها ذخیره می‌کنند تا در ایام نوروز در بازار توزیع و از کمبود عرضه در بازار شب عید جلوگیری به عمل آید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، بهمن ماه هر سال باغداران مازندرانی مرکبات برداشتی را در انبار‌ها ذخیره می‌کنند تا در ایام نوروز در بازار توزیع و از کمبود عرضه در بازار شب عید، گرانی، واردات مرکبات از خارج از کشور و خروج ارز جلوگیری شود.

بنا بر اعلام مسئولان نیز برنامه ذخیره سازی 4 هزار تن پرتقال از مازندران در دست اجرا است که خرید و ذخیره سازی برخی میوه ها مانند سیب برای استان تهران به اتمام رسیده است.

گفتنی است طی اعلام مسئولان سازمان تعاون روستایی استان تهران عملیات عقد قرارداد خرید پرتقال به طور عمده به پایان رسیده و نخستین محموله آن به سردخانه شمس آباد منتقل شده است.

عرضه میوه های شب عید هر ساله از حدود 20 اسفندماه با صدور دستور ستاد تنظیم بازار آغاز می شود که قیمت آن توسط  ستاد تنظیم بازار و بر اساس نرخ متناسب با نرخ روز تعیین و اعلام می شود.

محمد شریعتمداری امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص تامین اقلام مورد نیاز برای بازار شب عید گفت: برنامه محصولات مورد نیاز مردم اعم از میوه و مرکبات و سایر دیگر ارائه شده که این نشان از تصویر کاملا امید بخش از ماه های آینده است.

وی در ادامه بیان کرد: وزارت جهاد کشاورزی در استان ها در مراکز از پیش تعیین شده و با همکاری اتاق اصناف اقدام به ایجاد نمایشگاه های بهاره کرده اند تا در این مراکز خدمات ویژه ای را به مردم ارائه دهند.

برداشت و ذخیره سازی مرکبات در مازندران+تصاویر

برداشت و ذخیره سازی مرکبات در روستا های مازندران+تصاویر

برداشت و ذخیره سازی مرکبات در روستا های مازندران+تصاویر

برداشت و ذخیره سازی مرکبات در روستا های مازندران+تصاویر

برای دیدن سایر عکس ها بر روی لینک کلیک کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *