روند کاهش قیمت نفت در بازار

14:50 - 25 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۶۹۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
قیمت نفت روز چهارشنبه تحت تاثیر رشد اقتصادی مطلوب و انتظارات برای ضعیف شدن دلار که از تقاضا برای سوخت حمایت خواهد کرد، ثابت ماند.

به گزارش گروه اقتصاد ، بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا دو سنت نسبت به قیمت نهایی روز سه شنبه کاهش یافت و به ۵۹.۱۷ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت با پنج سنت افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۲.۷۷ دلار در هر بشکه رسید. برنت ماه جاری به بالای ۷۰ دلار صعود کرده بود.

گفتنی است ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۹ فوریه، ۳.۹ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۲۲.۴ میلیون بشکه رسیده است. این افزایش تا حد زیادی به دلیل رشد تولید آمریکا بوده که از اواسط سال ۲۰۱۶ بیش از ۲۰ درصد جهش یافته و به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسیده است. به این ترتیب تولید آمریکا از سطح تولید عربستان سعودی فراتر رفته و به تولید روسیه نزدیک می‌شود.

نفت آمریکا جذابیت فزاینده در بازارهای جهانی پیدا کرده و با آغاز آزمایش ابرنفتکش برای صادرات در بندر نفتی فراساحلی لوئیزیانا، نفت بیشتری از این کشور صادر خواهد شد.

افزایش تولید و صادرات آمریکا به معنای آن است که نفت ممکن است بزودی مازاد عرضه پیدا کند و در حالیکه در سال ۲۰۱۷ تحت تاثیر اجرای توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک، دچار کمبود عرضه شده بود.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد تقاضا برای نفت به میزان ۱.۴ میلیون بشکه در روز در سال ۲۰۱۸ رشد خواهد کرد اما رشد تولید ممکن است از تقاضا فراتر رود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *