وقتی سربازان شجاع و جنگاور، مرز‌ها را مثل جان خود حفظ می‌کنند، دشمن جرات تجاوز به خودش نمی‌دهد/ شبکه فرماندهی امروز ارتش شبکه‌ای متدین، ولایی، جهادی، متشرع و دنیایی از تجربیات است

10:21 - 25 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۶۸۱۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: از این رو که حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است، خدمت سربازی، ادای "حق الله" و از این رو که عده‌ای برای حفظ میهن اسلامی قبل از ما جانشان را برای حفظ نظام اسلامی از دست دادند، خدمت سربازی، ادای "حق الناس" است.

////////////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت الاسلام والمسلمین "عباس محمدحسنی" نماینده ولی فقیه در ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهمین دوره جشنواره جوان سرباز، اظهار کرد: قداست خدمت سربازی "قراردادی" نیست بلکه این قداست برگرفته از رهنمود‌های معصومین (ع) است.

وی با بیان اینکه ارزش‌ها بر دو دسته "پایه" و "پیرو" تقسیم می‌شوند، عنوان کرد: ارزش‌های پایه آن دسته از ارزش‌هایی هستند که مابقی ارزش‌ها را با آن می‌سنجند؛ مثل ارزش "شهادت"، "حج" و همچنین "سربازی".

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه قداست سربازی به خاطر دستاورد‌ها و رهاورد‌های آن است، عنوان کرد: کسی که دوره خدمت سربازی را می‌گذراند، ٢ دسته رهاورد دارد؛ دستاورد‌های ملی و دستاورد‌های شخصی.

حجت الاسلام محمد حسنی با بیان اینکه "تولید امنیت ملی" و "بازدارندگی از تهاجم دشمن" از جمله رهاورد‌های ملی خدمت سربازی است، اظهار کرد: کشور متخاصم هرگاه به این نتیجه برسد که مرز بی صاحب است و مدافعان آن قوی نیستند، اقدام به تهاجم می‌کنند؛ وقتی سربازان شجاع، قوی، پخته و جنگاور، مرز‌ها را مثل جان خود حفظ می‌کنند، دشمن جرات تجاوز به خودش نمی‌دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه "ادای دین خدا و مردم"، "کسب مهارت ها"، "تقویت روحیه اعتماد به نفس و دلاوری"، "پیدا کردن دوستان جدید"، "آشنایی با فرهنگ‌های مختلف"، "آشنایی با شخصیت‌های اثرگذار و الگوپذیری از آنها"، "کسب تجربیات منحصر بفرد" و همچنین "آرامش وجدان" از جمله رهاورد‌های شخصی خدمت سربازی است، گفت: از این رو که حفظ نظام اسلامی اوجب واجبات است، خدمت سربازی، ادای "حق الله" و از این رو که عده‌ای برای حفظ میهن اسلامی قبل از ما جانشان را برای حفظ نظام اسلامی از دست دادند، خدمت سربازی، ادای "حق الناس" است.

نماینده ولی فقیه در ارتش با بیان اینکه کسانیکه خدمت مقدس سربازی را نگذرانده اند، همیشه در درون خودشان یک نوع بدهکاری و عذاب وجدان احساس می‌کنند، گفت: ما گاهی شاهد هستیم که بعضی از سربازان بعد از سپری شدن ٤٠ سال از عمرشان خودشان را برای خدمت معرفی می‌کنند.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه خدمت سربازی سخت است، اما نتیجه آن شیرین و لذت بخش است، عنوان کرد: امروز به ندرت می‌توان افرادی را یافت که با افتخار اعلام کنند من سربازی نرفته ام و به قول معروف "سربازی را پیچانده ام".

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه فرماندهی امروز ارتش شبکه‌ای متدین، ولایی، جهادی، متشرع و دنیایی از تجربیات است که سربازان عزیزمان می‌توانند بیشترین بهره را از تجربیات این فرماندهان کسب کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *