شناسایی آفرودسوارهای متخلف در دستور کار/ برخورد قضایی با مراکز عرضه شیر فلّه‌ای و خام غیرمجاز/ کارمند اخراجی اداره راه و شهرسازی دستگیر شد

17:58 - 24 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۶۶۶۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دستگیری کارمند اخراجی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، اعطای مرخصی به ۶۰۰ نفر از زندانیان به مناسبت ایام الله دهه فجر، مهلت ۴ ماهه به شهرداری‌ها برای رفع معضل دفع زباله‌ها و... از مهمترین اخبار 24 بهمن ماه بود.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، تخریب طبیعت توسط تعدادی از آفرود سوار‌ها، دستگیری کارمند اخراجی اداره راه و شهرسازی، لازم الاجرا بودن دستور موقت دیوان درباره تعرفه واردات خودرو و... از مهمترین اخبار سرویس حقوقی و قضایی بود که امروز 24 بهمن ماه روی خروجی قرار گرفت.

پرونده تخریب طبیعت توسط تعدادی از آفرود سوار‌ها روی میز دادستانی/ ایجاد کمیته دیده‌بان پیشگیری برای صیانت از محیط زیست

قاضی بخشی محبی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، اظهار کرد: تخریب طبیعت از سوی تعدادی از آفرود سوار‌ها در ماه‌های اخیر نگرانی دادستانی را در پی داشته از این رو مکاتباتی با منابع طبیعی ومحیط زیست صورت پذیرفت تا ضمن شناسایی متخلفین مانع این تخریب‌ها شوند. مشهد با وجود تعداد قابل توجه زائر وتوریست می‌تواند با نمایش خودرو‌ها وموتور‌های قدیمی منبع درآمد مناسبی برای کلکسیون دار‌ها باشد که در این زمینه باید بین میراث فرهنگی وهیأت موتورسواری، توافقات و هماهنگی لازم صورت پذیرد.

انهدام باند جعل اسناد در استان البرز/دستگیری کارمند اخراجی اداره راه و شهرسازی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز در گفت وگو با خبرنگارگروه حقوقی و قضایی  از دستگیری اعضای باند جعل اسناد رسمی و مشارکت در استفاده از سند مجعول در کرج خبر داد و گفت: کارمند اخراجی به جعل امضاء مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان البرز اقدام کرده بود.

وی تشریح کرد: برابر گزارش اداره کل اطلاعات استان البرز یک کارمند اخراجی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز قبل از اخراج مشخصات حدود هفتصد قطعه از اراضی موات دولتی استان را احصاء و با مشارکت دیگر متهمان ضمن تشکیل باندی متشکل از کارمندان املاک و حقوقی، دبیرخانه، بایگانی اداره کل راه و شهرسازی ضمن جعل برخی از اسناد از جمله گواهی عمران برای اثبات دایر بودن اراضی موات و حذف رأی کمیسیون ماده ۱۲ در برخی از پرونده‌ها و نیز ارائه پاسخ‌های غیرواقعی و مجعول که از طریق پیک اداره کل راه و شهرسازی نیز به ادارات مختلف از جمله شهرداری ارسال می‌شد موفق به انتفاع مبلغ قابل توجه‌ای شده‌اند. 

اعطای مرخصی به ۶۰۰ نفر از زندانیان به مناسبت ایام الله دهه فجر

ناصر عتباتی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل از اعطای مرخصی به ۶۰۰ نفر از زندانیان واجد شرایط به مناسبت ایام الله دهه فجر خبر داد.

رسیدگی فوق العاده به پرونده واژگونی اتوبوس طبس - فردوس در دادسرای گچساران

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی  در تشریح اقدامات قضایی در رابطه با واژگونی اتوبوس زائران گچسارانی در مسیر طبس- فردوس گفت: با اخذ نیابت قضایی از رفت و آمد خانواده‌های آسیب دیده در مسیر طولانی گچساران به طبس جلوگیری و ضرورتی جهت مراجعه خانواده زائران به دادسرا و دادگاه محل وقوع حادثه نیست.

وی گفت: به مجرد اطلاع از حادثه مذکور با رئیس کل محترم دادگستری خراسان جنوبی و دادستان شهرستان طبس رایزنی‌های لازم انجام و اقدامات سریع و عامل هدایت بررسی علت حادثه و بسیج نیرو‌های استان جهت همکاری و رفع مشکل زوار آغاز شد.

این مقام قضایی در ادامه افزود: دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با رایزنی با رئیس کل دادگستری استان خراسان جنوبی در جهت تسهیل و ارائه خدمات به موقع به خانواده‌های داغدار و مصدومان حادثه، پیگیری جدی معمول و با اخذ نیابت قضایی از رفت و آمد خانواده‌های آسیب دیده در مسیر طولانی گچساران به طبس جلوگیری شد و ضرورتی جهت مراجعه خانواده زائران به دادسرا و دادگاه محل وقوع حادثه نمی‌باشد. 

مرکز بهداشت اسامی مراکز عرضه شیر‌های فاقد مجوّز را ظرف یک هفته به مراجع قضایی اعلام کند / تشدید نظارت در حوزه مواد غذایی

رضا مسعودی فر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به گزارش مرکز بهداشت استان از مراکز عرضه شیر خام در تبریز بر اجرای ماده ۲۷ قانون نظام صنفی کشور توسط اتحادیه‌های صنوف در راستای صیانت از حقوق عمومی و پیشگیری از جرایم علیه امنیت غذایی تأکید کرد و استفاده از مواد غذایی بهداشتی و سالم را حق مردم دانست و از دستگاه‌های متولّی امر خواست تشدید نظارت در حوزه مواد غذایی را بعمل آورند.


وی تصریح کرد: بنابر گزارش مرکز بهداشت استان آذربایجان شرقی از مراکز عرضه شیر فلّه‌ای و خام در تبریز، در نمونه برداری از چهارده مرکز عرضه شیر خام، تعداد هفت مورد آلودگی میکروبی در شیر در محلّ عرضه مشاهده شد؛ بنابراین مقرر شد مرکز بهداشت استان لیست و نشانی دقیق مراکزی را که به عرضه شیر‌های فاقد مجوّز بهداشتی اقدام می‌کنند ظرف مدت یک هفته به مراجع قضایی و صنفی (دادسرا و تعزیرات حکومتی) جهت رسیدگی و اِعمال قانون اعلام کنند.

دستور موقت دیوان درباره تعرفه واردات خودرو لازم الاجراست

مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی دیوان عدالت اداری درباره حکم دیوان عدالت اداری با موضوع افزایش تعرفه خودرو گفت: دستور موقت توقف مصوبه هیأت وزیران درباره افزایش تعرفه واردات خودرو بر اساس ماده ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آئین دادرسی دیوان عدالت اداری صادر شده و طبق ماده ۳۹ آئین دادرسی سازمان‌ها، ادارات-هیأت‌ها و ماموران طرف شکایت پس از صدور و ابلاغ دستور موقت مکلفند طبق دستور عمل کنند. برای مشاهده مشروح این خبر اینجا کلیک کنید.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری منصوب شد

آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در حکمی؛ "احمدرضا بهرامی سامانی" دادستان پیشین عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد را به سمت رئیس شعبه اول دادگاه تجدید نظر و رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری منصوب کرد.

مهلت ۴ ماهه به شهرداری‌ها برای رفع معضل دفع زباله‌ها

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با بیان اینکه وضعیت حمل و دفن زباله در استان نگران کننده است گفت: دادگستری استان به شهرداری‌ها و استانداری تا پایان خرداد سال آینده فرصت داده تا نسبت به حل معضل زباله اقدام کنند. برای مشاهده مشروح خبر اینجا مراجعه کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *