حضور داعش در افغانستان کوتاه‌مدت خواهد بود

21:00 - 24 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۶۵۶۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون سیاسی سابق سپاه گفت: داعش دیگر نخواهد توانست آن وضعیتی را که در سوریه و عراق با «تصرف مناطق وسیع» و «برپایی خلافت» ایجاد کرد، در افغانستان نیز شکل دهد.

سردار جوانیسردار «یدالله جوانی» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به حضور تدریجی گروهک تروریستی - آمریکایی داعش در خاک افغانستان، اظهار کرد: داعش دیگر نخواهد توانست آن وضعیتی را که در سوریه و عراق با «تصرف مناطق وسیع» و «برپایی خلافت» ایجاد کرد، در افغانستان نیز شکل دهد.

وی با بیان اینکه اساسا ایده‌های گروهک‌های تروریستی تکفیری منطقه نظیر «داعش»، به ایده‌هایی شکست خورده در میان مسلمان و کشورهای اسلامی منطقه تبدیل شده است، عنوان کرد: تنفر عمومی کشورهای اسلامی از داعش به سبب قرائت‌های ناصحیح آنها از دین، همراهی‌شان با آمریکا و اسرائیل و همچنین جنایات ددمنشانه‌ای است که آنها در چند سال اخیر انجام داده‌اند.

معاون سیاسی سابق سپاه ادامه داد: اردوکشی داعش از سوریه به سمت افغانستان گرچه با اهداف خاصی از سوی آمریکا و سایر بانیان این گروهک تروریستی دنبال می‌شود، ولی یقینا بدانید که این جانیان به اهداف نهایی خودشان در افغانستان نخواهند رسید گرچه ممکن آسیب‎‌هایی را در کوتاه‌مدت بر ملت افغانستان وارد کنند.

سردار جوانی در پایان گفت: ادامه حضور داعش در خاک افغانستان که کوتاه‌مدت خواهد بود، به احتمال فراوان با حرکاتی ایذایی و جنایتکارانه همراه است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *