افتتاح چهار موسسه و نهاد داوری در اردبیل

21:30 - 24 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۶۴۶۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی دادگستری کل استان اردبیل گفت: ۳۶ موسسه نهاد داوری در اردبیل ثبت شده و آماده فعالیت هستند که تاکنون چهار نهاد داوری در استان افتتاح شده است.

افتتاح چهار موسسه و نهاد داوری در اردبیلیوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به افتتاح چهارمین موسسه نهاد داوری در اردبیل گفت: ۳۶ نهاد داوری در اردبیل ثبت شده و آماده فعالیت هستند که تاکنون چهار موسسه داوری در استان افتتاح شده است.

وی گفت: نهاد داوری در افزایش صلح و سازش موثر بوده و از مزیت‌های آن این است که طرفین قاضی خود را خودشان انتخاب می‌کنند و از سرعت و دقت و تخصص در رسیدگی به پرونده‌ها برخوردار می‌باشند. همچنین هزینه کمی را نسبت به طرح پرونده در محاکم قضایی متحمل می‌شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل اظهار کرد: رأی داوری لازم الاجرا و قطعی است و رأی آن به اجرای احکام مدنی ارجاع می‌شود تا از طریق آن واحد اجرا شود.

وی گفت: شرط استفاده و بهره مندی از ظرفیت موسسات داوری این است که طرفین در هنگام عقد قرار داد مالی به ویژه در نمایشگاه‌های خودرو و بنگاه‌های املاک بایستی شرط استفاده از نهاد داوری را در قرار داد بیاورند تا از مزایای آن بهره‌مند شوند.

خدادادی در پایان گفت: راه اندازی و گسترش و ترویج نهاد داوری موجب می‌شود که پرونده‌های قضایی کم شود، لذا برای توسعه آن نیاز به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در بین مردم است که در این بین نقش نهاد‌های فرهنگی و نشریات و اصحاب رسانه بسیار مهم است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *