برگزاری آزمون «اعزام معلمان به خارج از کشور» پس از سه سال توقف/ امارات بیشترین نیاز به معلم اعزامی را دارد

8:41 - 15 فروردين 1394
کد خبر: ۳۹۴۱۶
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون «اعزام معلمان به خارج از کشور» در نوبت اعزام قرار دارند ، گفت: این آزمون بعد از سه سال توقف سال آینده برگزار خواهد شد.

: معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با بیان اینکه در حال حاضر یک هزار نفر از پذیرفته شدگان آزمون «اعزام معلمان به خارج از کشور» در نوبت اعزام قرار دارند ، گفت: این آزمون بعد از سه سال توقف سال آینده برگزار خواهد شد.

شاهین نوش آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره برگزاری آزمون اعزام معلمان به خارج از کشور در سال جاری اظهار کرد: این آزمون در سال های 89، 90 و 91 برگزار شد، اما به دلیل اینکه هنوز یکهزار نفر از این پذیرفته شدگان در نوبت اعزارم قرار دارند، براین اساس طی سال های 92 و 93 آزمون مذکور برپا نشد، امسال نیز این امر صورت نمی گیرد تا معلمانی که در دوره های قبل پذیرفته شده اند اعزام شوند.

بازنگری در روند برگزاری آزمون

وی با اشاره به اینکه در سال های 95 و 96 آزمون انتخاب معلمان برای خارج از کشور برپا خواهد شد، اذعان کرد: البته در روند برگزاری آزمون ها با همکاری استان ها، مناطق آموزشی و گروه های آموزشی بازنگری صورت خواهد گرفت. به عبارتی ضوابط مربوط به پذیرش معلمان تغییر خواهد کرد.

اعلام اسامی معلمان اعزامی 30 اردیبهشت
وی با تاکید بر اینکه امسال تا 30 اردیبهشت ماه اسامی افرادی که به خارج از کشور اعزام خواهند شد، مشخص می شود، عنوان کرد: بیشترین کشوری که نیاز به اعزام معلم دارد، امارات است. البته هر کشوری که تعداد زیادی از دانش آموزان ایرانی در آن مشغول به تحصیل باشند، اعزام معلم برای آن کشور در دستور کار ما قرار می گیرد.

معاون مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در ادامه اظهار کرد: سالانه 300 نفر از این افراد به خارج از کشور برای تدریس اعزام می شوند، این در حالی است که علاوه بر این افراد تعداد دیگری از نیروها نیز همراه آنها اعزام می شوند.

نوش آبادی در خاتمه تصریح کرد: در مجموع سالانه حدود 580 نفر به خارج از کشور اعزام می شوند. براین اساس سال آینده دوره جدیدی از آزمون «اعزام معلمان به خارج از کشور» برگزار خواهد شد.


اکرم پاکمنش
|
-
|
۰۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۲
0
0
سلام اگه ممکنه بزارید خانم های فرهنگی که همسرانشان مشاغلی غیر از فرهنگی دارند هم با شرط رضایت همسر در ازمون شرکت کنند
محمد حسین باقری
|
-
|
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
0
0
سلام-با توجه به اینکه مدت سه سال ازمون برگزار نشده لطف کنید شرط سابقه را از 26 سال به 28 سال تغییر دهید تا حقی از بقیه ضایع نشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *