فاطمه شناسی زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج)/ منتظر واقعی براساس سیره زندگی بی بی دو عالم عمل کند

8:54 - 13 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۲۹۱۰
کارشناس علوم قرآنی گفت: فرد منتظر باید در کنار اعمال فردی و عبادی برگرفته از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) سبک زندگی فردی و اجتماعی بانوی بزرگوار اسلام را در زندگی پیاده کند تا منتظر واقعی حضرت مهدی (عج) و زمینه ساز ظهور ایشان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خوش نظر کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی درباره موضوع انتظار در ایام فاطمیه گفت: منتظر واقعی در ایام فاطمیه باید زندگی حضرت زهرا(س) و اهداف حضرت را بررسی کرده و  اقداماتی که این بانوی بزرگوار برای عدالت جهانی انجام داد را ببیند.

حضرت ولی عصر(عج)

وی در همین راستا افزود: عبادت، خلوص و روشی که بی بی دو عالم داشتند به خصوص در بحث خانواده در خانه کوچک و زندگی ابتدایی که داشتند باعث شد نورهای آسمانی طلوع و جهانی را روشن کرد. خانه حضرت زهرا(س) خانه ای است که در تمام عالم ملکوت شناخته شده؛برای همین عالم فرشتگان به نور حضرت زهرا(س)  روشن شده است.

این کارشناس علوم قرآنی درباره مقام والای حضرت زهرا(س) اظهار کرد: صلوات خاصه "اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ" و حدیث کسا که جبرئیل  درباره این حدیث از خداوند سوال می کند که افراد گفته شده در این حدیث چه کسانی هستند. خداوند می فرماید: منظور حضرت فاطمه(س)، پدر، همسر و فرزندان اوست. این موارد نشان می دهد جهان ملکوت به نور حضرت زهرا(س) روشن است و  این حضرت از  مقام بالایی برخوردارند.

حجت الاسلام والمسلمین خوش نظر فاطمه شناسی را به عنوان زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) دانست و توضیح داد: تا زمانی که حضرت فاطمه(س) را نشناسیم نمی توانیم معنای ولایت را متوجه شویم. تمام زحمات بی بی دو عالم برای حفظ ولایت و ظهور حضرت ولی عصر(عج) بود. تمام ائمه اطهار(ع) و حضرت زهرا(س) به عنوان منتظران ظهور امام زمان (عج) زمینه را برای ظهور حضرت و عدالت جهان گستر ایشان فراهم کرده اند و در انتظار ایشان هستند.

حضرت فاطمه زهرا(س)

وی خاطرنشان کرد: فرد منتظر باید در کنار اعمال فردی و عبادی برگرفته از شخصیت حضرت فاطمه زهرا(س) سبک زندگی فردی و اجتماعی بانوی بزرگوار اسلام را در زندگی پیاده کند تا منتظر واقعی حضرت مهدی (عج) و زمینه ساز ظهور ایشان باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *