به وجود رهبری افتخار می‌کنیم/ جز ایشان کسی نبود که جای امام (ره) را پر کند/ روایت نوه امام (ره) از ساده زیستی رهبر معظم انقلاب

10:47 - 12 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۲۷۹۷
حجت‌الاسلام سیدعلى خمینى گفت: این‌ها (اشاره به دشمنان) چه قدر ولایت فقیه و شخص، ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه‌ای را تخریب می‌کنند؛ این‌ها نقش ولایت فقیه در نظام را نفهمیده اند. ما به وجود رهبری افتخار می‌کنیم و می‌گوییم که جز ایشان بعد از امام(ره) کسی نبود که جای ایشان را پر کند.
امروز به غیر از مغرضان هیچکس نیست که به استقلال جمهورى اسلام إذعان نکندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسى خبرگزارى میزان حجت الاسلام سید على خمینى امروز پنجشنبه طى سخنانى در مراسم بزرگداشت دوازدهم بهمن در حرم مطهر امام راحل با گرامیداشت یاد و خاطر امام بزرگوار، اظهار کرد: دهه فجر دهه بزرگداشت آرمان هاى انقلاب است و لازم است هر سال در ایام دهه فجر این آرمان‌ها را مرور کنیم.

وى ادامه داد: انقلاب ما زنده است به این دلیل که همان آرمان هاى ٤٠ سال پیش هنوز هم از سوى مردم پسندیده است لذا در این ایام دهه فجر باید بازگشت به آرمان‌ها داشته باشیم و به ملت یادآورى کنیم که آرمان هاى ما چه بوده است.

حجت الاسلام خمینى با اشاره به آرمان هاى انقلاب اسلامى تصریح کرد: یکى از آرمان هاى انقلاب، استقلال بود؛ استقلال مانند اکسیژن است.

وی افزود: امروز به غیر از مغرضان هیچکس نیست که به استقلال جمهورى اسلامی اذعان نکند. استقلالى که براى منطقه هم از سوى جمهورى اسلامى به ارمغان آورده شده است.

حجت الاسلام خمینى با اشاره به اهمیت غرب زدایى از اذهان و افکار، گفت: امروز مسئله غرب زدگى درصدد تغییر افکار و ارزش هاى ماست. مهم‌ترین کارى که امام در طول نهضت کرد این بود که ارزش هاى جامعه را تغییر داد.

حجت الاسلام خمینى با اشاره به آرمان آزادیخواهى، اظهار داشت: امام تاکید داشتند که حکومت اسلامى یعنى استقلال و آزادى. امام(ره) مى فرمودند ما حجت داریم کسى که حجت دارد از آزادى بیان نمى ترسد. لکن با توطئه مخالفیم.

وى ادامه داد: برخى معتقدند این تعبیر آزادى را از غرب داریم، اما این اسلام است که مؤید آزادى و رفع وابستگى است. امام رأى مردم را میزان و رهبرى رأى مردم را حق الناس دانستند.

حجت الاسلام خمینى با بیان اینکه اسلام خواهى از دیگر آرمان هاى ملت ما بود؛ تصریح کرد:  آن‌ها که ولایت فقیه را تخریب می کنند نقش ولى فقیه را در نظام نفهمیدم‌اند.

نوه حضرت امام(ره) گفت: امام(ره)، رای ملت را میزان و رهبری حق الناس دانستند. وزن گروه‌ها و تاثیرگذاری‌ها با میزان رای ملت سنجیده می‌شود. این طور نیست که ما لطف کرده باشیم و به مردم بگوییم در انتخابات شرکت کنید. حق الناس یعنی ریشه انتخابات ما در شرع ماست. ما این‌ها را از اسلام گرفته ایم و نه از شرق و غرب.

وی در ادامه با اشاره به اصل ساده زیستی و ضرورت رعایت آن در زندگی مسئولان، افزود: خطاب اصلى ما با مسئولان است که اگر شما که نمى‌توانید همه مشکلات مردم را حل کنید لاأقل طورى زندگى کنید که دیدن زندگى شما بارى بر دوش مردم اضافه نکند.

حجت الاسلام خمینى با بیان اینکه امام(ره) از مال دنیا به دو سه دست لباس اکتفا کرده بود، گفت: امروز زندگى رهبرى هم ساده زیستانه است. پدر من تعریف می کرد که در منزل آیت الله خامنه اى فرشى بود که من از زبرى آن به موکت پناه بردم.

علی خمینی اظهار داشت: این‌ها (اشاره به دشمنان) چه قدر ولایت فقیه و شخص ولی فقیه حضرت آیت الله خامنه‌ای را تخریب می‌کنند؛ این‌ها نقش ولایت فقیه در نظام را نفهمیده اند. ما به وجود رهبری افتخار می‌کنیم و می‌گوییم که جز ایشان بعد از امام(ره) کسی نبود که جای ایشان را پر کند.

وی گفت : امروز به وجود مقام معظم رهبرى افتخار مي كنيم و معتقديم كه پس از امام(ره) هيچكس را نداشتيم كه بتواند جاى امام(ره) را پر كند اين افتخار ماست كه بعد از امام(ره)، رهبرى بزرگوار جانشين امام(ره) شد و امروز فردى سردمدار حكومت هستند كه از روى صادقت وقتى به او درخواست واصرار حكومت را مي كنند ايشان حقيقتا مخالفت مي كند و دنيا را پس مي زنند. اين امر را با رياست هاى ظاهرى دنيا مقايسه كنيد.

سید علی خمینی افزود: چقدر خواستند رهبری را تخریب کنند در حالی که عزت در دست خداوند است، افتخار ما است فردی در حکومت است که وقتی در خبرگان می‌خواهند ولایت جامعه را به ایشان بسپارند و از ایشان برای این امر درخواست می‌کنند نه از باب تعارف این پیشنهاد را پس می‌زند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *