افزایش چشمگیر توان موشکی حزب الله لبنان

13:42 - 13 فروردين 1394
کد خبر: ۳۹۲۵۹
دسته بندی: سیاست
خبرگزاری میزان: فرماندهی ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، سناریوی جنگِ آتی با حزب الله را "ترس و وحشت" نامید و اعلام کرد که در صورت آغاز جنگ دیگر، حزب الله روزی 1500 موشک به "اسرائیل" شلیک خواهد کرد و گنبد آهنین، قادر به مقابله با موشک‌های حزب الله نخواهد بود.
: فرماندهی ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی، سناریوی جنگِ آتی با حزب الله را "ترس و وحشت" نامید و اعلام کرد که در صورت آغاز جنگ دیگر، حزب الله روزی 1500 موشک به "اسرائیل" شلیک خواهد کرد و گنبد آهنین، قادر به مقابله با موشک‌های حزب الله نخواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه یدیعوت آحارونوث چاپ تل آویو،
"ایال آیزنبرگ" فرمانده جبهه داخلی ارتش رژیم صهیونیستی، با تاکید بر این که فرماندهی ستاد کل ارتش این رژیم، سناریوی جنگِ آتی با حزب الله را "ترس و وحشت" نام گذاری کرده است، گفت: بر پایه این سناریو، حزب الله، روزانه 1500 موشک به مناطق داخلی (اسرائیل) شلیک خواهد کرد و این مساله به کشته و زخمی شدن هزاران نفر منجر خواهد شد.

آیزنبرگ اضافه کرد: این سناریو بر این اساس بنیان نهاده شده است که حزب الله 100 تا 130 هزار موشک در اختیار دارد.

وی با بیان این که جبهه داخلی، نسخه هایی از سناریوی جدید را به شهرداران صهیونیست و شوراهای محلی ارسال کرده است، تا تدابیر لازم برای مقابله با جنگ احتمالی را اتخاذ کنند.

آیزنبرگ تاکید کرد: بر خلاف فرماندهان ارتش و مسئولان، جامعه (اسرائیل) از خطری که از جانب حزب الله آن ها را تهدید می کند، آگاه نیستند. این در حالی است که 27 درصد از ساکنان (اسرائیل) فاقد امکانات لازم برای مقابله با حملات گسترده موشکی هستند.

آیزنبرگ همچنین فاش کرد که سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین، قادر به مقابله با موشک هایی که احتمالا حزب الله شلیک خواهد کرد، نخواهد بود. از آن گذشته، (اسرائیل) از همین سامانه نیز میزان کافی برای مقابله با خطر حزب الله را در اختیار ندارد.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *