نشانه‌هایی وجود دارد که اروپایی‌ها حاضر نیستند منافع خودشان را در برجام از دست بدهند

7:30 - 11 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۲۲۸۴
عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی گفت: گرچه اروپایی‌ها همیشه سیاست‌های دوگانه‌ای را علیه ایران داشته‌اند و در خیلی مواقع با آمریکایی‌ها هماهنگ بوده‌انداما همچنان نشانه‌هایی وجود دارد که اروپایی‌ها حاضر نیستند منافع خودشان را در برجام از دست بدهند.

نشانه‌هایی وجود دارد که اروپایی‌ها حاضر نیستند منافع خودشان را در برجام از دست بدهندحسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره مذاکرات مقامات آمریکا باانگلیس، فرانسه و آلمان درباره برجام اظهار داشت:‌ تیلرسون در رابطه با دستور ترامپ برای تشکیل کارگروه رفع نواقص توافق هسته‌ای با ایران، سفری یک هفته ای به اروپا داشت و در ورشو، پایتخت لهستان مصاحبه‌ای را انجام داد؛ حاکی از اینکه حمایت فرانسه، انگلیس و آلمان را به‌دست آورده است و به همین خاطر باید تغییرات مورد نظر ترامپ در برجام انجام شود و گرنه آمریکا از برجام بیرون می‌رود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها می خواهند شریک جرم‌شان در برجام یعنی اروپایی‌ها را در کنارشان داشته باشند و از اهرم فشار آن‌ها به ایران برای اعمال دیدگاه‌ها و نظرات خود در محدود کردن سامانه‌های موشکی و فشار به ایران برای عدم حمایت از مقاومت در منطقه، استفاده کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی عنوان کرد: گرچه اروپایی‌ها همیشه سیاست‌های دوگانه‌ای را علیه ایران داشته‌اند و در خیلی مواقع با آمریکایی‌ها هماهنگ بوده‌انداما همچنان نشانه‌هایی وجود دارد که اروپایی‌ها حاضر نیستند منافع خودشان را در برجام از دست بدهند.

کنعانی مقدم یادآور شد: در همین گزارش‌هایی که داده می‌شد، آمریکایی‌ها اعلام کردند میلیارد‌ها دلار به ایرانی‌ها پول داده‌ایم و در عمل ایرانی‌ها هیچگونه اقدامی را در مسیر توقف اقداماتشان در مسئله اقدامات منطقه‌ای نداشته‌اند.
 
وی افزود: تیلرسون گفته است«همیشه تاریک‌ترین وقت شب بیش از سپیده دم است»، بدان معنی که آن‌ها باید قبل از اینکه کار به جایی برسد که غیرقابل بازگشت شود، فشار‌های بیشتری را روی ایران بیاورند و به دنبال این باشند تا اروپایی‌ها را نیز  باخود همراه خود کنند.

عضو شورای مرکزی جبهه ایستادگی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال عقد برجام دومی با ایران هستند، افزود: آمریکا قصد دارد در برجام دوم، موضوع موشک‌های بالستیک ایران و دفاع از محور مقاومت را مطرح کند و با فشار‌های حقوق بشری و اقدامات توسعه طلبانه اش بدنبال اجرای این خواسته است.

کنعانی مقدم در پایان تصریح کرد: ایران در این ۱۲۰ روز باقیمانده فرصت دارد اقدامات خود را برای اینکه اگر آمریکایی‌ها از برجام خارج شدند و به تعهداتشان عمل نکردند را مشخص کند که این تصمیمات قابلیت بازگرداندن ایران به نقطه اولش را داشته باشد و در عین حال منافع  کشور حفظ شود. اگرچه تیلرسون وکارگروه آمریکایی- اروپایی‌در پی تحمیل برجام دوم  به ایران هستند، ولی عقبه آن‌ها رژیم صهیونیستی است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *