هیات رئیسه مجلس: استیضاح یک‌ ماه به تعویق افتاد/ کوچکی‌نژاد: صحت ندارد

15:37 - 16 تير 1393
کد خبر: ۳۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر علوم تعویق استیضاح وزیر علوم را تکذیب کرد و گفت: کسی از طرف امضاکنندگان طرح استیضاح نمایندگی نداشت که بتواند از به تعویق افتادن آن خبر دهد.

: یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر علوم تعویق استیضاح وزیر علوم را تکذیب کرد و گفت: کسی از طرف امضاکنندگان طرح استیضاح نمایندگی نداشت که بتواند از به تعویق افتادن آن خبر دهد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار سیاسی میزان همچنین برگزاری جلسه فراکسیون رهروان ولایت با امضاکنندگان طرح استیضاح و وزیر علوم را تکذیب کرد و گفت: فقط چند نفری از هر طرف دور هم جمع شده و جلسه‌ای را برگزار کرده بودند اما این جلسه ارتباطی به فراکسیون رهروان نداشت.

سخنان کوچکی‌نژاد در حالی است که دقایقی پیش بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی و قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از به تعویق افتادن این استیضاح به مدت یک ماه خبر داده بودند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از متوقف شدن روند پیگیری استیضاح فرجی‌دانا به مدت یک ماه خبر داد و گفت که اگر وزیر علوم مشکلات موجود را رفع نکند، استیضاح مجددا به جریان خواهد افتاد.

قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و از طراحان استیضاح وزیر با اشاره به جزئیات نشست مشترک لاریجانی، نواب رئیس مجلس و فرجی‌دانا با نمایندگان متقاضی استیضاح، گفت: این جلسه پیش از ظهر امروز در دفتر رئیس مجلس برگزار شد و فرجی‌دانا وعده داد که نسبت به رفع موارد استیضاح اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: در این جلسه که حدادعادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس نیز حضور داشت، جزئیات استیضاح مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت مقرر شد که استیضاح وزیر علوم تا یک ماه آینده متوقف شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه در این جلسه به حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد و حدادعادل ماموریت داده شد تا موارد استیضاح و تعهدات وزیر علوم نسبت به رفع نگرانی نمایندگان متقاضی استیضاح را بررسی کنند، تاکید کرد: اگر در مدت یک ماه آینده موارد استیضاح خدای‌ ناکرده رفع نشود، روند استیضاح دوباره به جریان خواهد افتاد.

همچنین بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه مشترک وزیر علوم، نمایندگان متقاضی استیضاح و علی لاریجانی خبر داد و گفت: به نظر می‌رسد امیدواری‌هایی وجود دارد و قدری فرصت گرفته شده تا طرح استیضاح به تعویق بیفتد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *