سهم تسهیلات روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ۴۰۰ میلیارد تومان است/ دنبال سازوکاری هستیم که منابع به مشاغل پایدار تبدیل شود

11:10 - 09 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۱۶۶۹
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: از بخش تسهیلات روستایی ۴۰۰ میلیارد تومان سهم این استان بوده که همین هفته به بانک‌ها و مؤسسات مالی عامل ابلاغ شده است و دنبال ساز و کاری هستیم که وقتی منابع به سمت روستا‌ها می‌رود، تبدیل به مشاغل پایدار شود.
سهم تسهیلات روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد۴۰۰ میلیارد تومان است/ دنبال سازو کاری هستیم که منابع به مشاغل پایدار شودعلی‌محمد احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اقدامات استانداری کهگیلویه و بویراحمد برای کاهش بیکاری و اشتغالزایی در سطح استان اظهار داشت: یکی از این اقدامات پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بوده‌است که یک قسمت آن ازبخش رونق، قسمتی از اشتغال فراگیر و یک بخش آن نیز از نوسازی صنایع تامین می شود و تسهیلاتی هم که اخیراً داده اند از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه روستا‌ها است که درسطح استان ما نیز به واجدین شرایط پرداخت می‌شود.
 
وی ادامه داد: هر کدام از این تسهیلات موارد مصرف جداگانه‌ای دارد و در دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها مشخص شده است که اینها به چه نحوی به بنگاه‌ها و مناطق و همچنین تحت چه شرایطی، واگذار شود.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد عنوان کرد: از بخش تسهیلات روستایی ۴۰۰ میلیارد تومان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که همین هفته به بانک‌ها و مؤسسات مالی عامل ابلاغ شده است و دنبال این هستیم تا ساز و کاری پیدا کنیم که منابع به سمت روستا‌ها برود و تبدیل به مشاغل پایدار شود.

احمدی خاطر نشان کرد: تجربه این موضوع را در بنگاه‌های زودبازده، مشاغل خانگی و امثال این‌ها داریم، بانک‌ها تا حدودی همکاری کرده‌اند و منابع هم تخصیص داده شده است، در مواردی که روی پرداخت تسهیلات و منابع اشتغالزایی، نظارت و دقت بوده تبدیل به فرصت و اشتغال شده است اما در جا‌هایی که نظارت نبوده منابع دچار انحراف شده است و به سمت واسطه گری، دلالی، خرید منزل و امثال این‌ها شده است. لذا امسال برنامه داریم هم زمان با پرداخت تسهیلات، نظارت هم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: عرصه دیگری که مهم است مخصوصا برای مناطق روستایی، اینکه روستائیان دیگر بحث مشکل تولید آن هم در مشاغل خانگی و بنگاه‌های کوچک ندارند ومشکل بیشتر بازاریابی و حمایت و اتصال آن‌ها به بازار‌های داخلی و خارجی است که باید هلدینگ‌هایی داشته باشند تا حمایتشان کند تا منابعی که دولت می‌دهد به هدف اصابت کند.

استاندار کهگیلویه و بویر احمد درباره میزان جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی در این استان برای اشتغالزایی گفت: هم سال گذشته و امسال سرمایه گذاری‌هایی داشته‌ایم و سرمایه گذاران داخلی اکثراً بخش خصوصی هستند که تسهیلاتی به آنها می‌دهیم و بانک عامل فقط عاملیت دارد و کسی که سپرده می‌گیرد بخش خصوصی است و وثایقی هم که می‌گذارد اکثراً از این بخش است.

احمدی اضافه کرد: سال گذشته، پرداخت بنگاه‌هایی که امکان اعطای تسهیلات داشتند در کل کشور خوب بوده است البته یکسری بنگاه‌های ما هست که مشکلات حقوقی جدی با بانک‌ها دارند و یا مدیریت خود واحد‌های تولیدی و یا روی مالکیت‌ و برخی مسائل کارگری  مشکل دارند که این‌ موضوعات باید به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد اما هم امسال و هم سال گذشته تسهیلاتی که به واحد‌ها  دادیم باعث شده اوضاع آنها بهبود پیدا کند و خط تولیدشان فعال شده است و بخشی از این تسهیلات هم به بنگاه‌های جدید و سرمایه گذاری‌های جدید علی‌الخصوص در بخش کشاورزی و مناطق روستایی داده شده است.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *