کمالوند: اجازه بدهید این 9 بازی را کنار هم با خوبی و خوشی بگذرانیم/ تلاش می‌کنیم استقلال را شکست دهیم

20:20 - 05 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۰۲۶۶
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: به علی کریمی تبریک می‌گویم، سپیدرود جزو معدود تیم‌هایی بود که ضدفوتبال بازی نکرد.

به گزارش گروه ورزشی ، فراز کمالوند در نشست خبری بعد از پیروزی 3 بر صفر تیمش مقابل سپیدرود اظهار داشت: بعد از اینکه در بازی‌های اخیر با تیم کامل‌مان نمی‌توانستیم بازی کنیم، امروز از تیم اصلی استفاده کردیم و فقط بغلانی را نداشتیم که او هم آنفولانزا گرفته بود و در تمرینات نبود، اما چون بازیکن باتجربه تیم ماست به تیم اضافه شد تا در کنار تیم باشد.

وی افزود: بعضاً حرف و حدیث‌هایی به وجود می‌آید که واقعاً دلیلش را نمی‌دانم. مثلاً از یک طرف مردم ما را تشویق به حضور در جام حذفی می‌کردند و از طرف دیگر خواهان موفقیت ما در لیگ بودند. من از روز اول می‌گفتم حضور در جام حذفی تبعات دارد و نمی‌توانیم در دو جام با هم پیش برویم. حالا ما به خاطر جام حذفی در چند بازی بازیکنان اصلی را در ترکیب نگذاشتیم و همه گفتند که چرا باختیم و طبق معمول گفتند که افتادیم. چرا از پشت بام افتادیم و ... .

کمالوند خاطر نشان کرد: 9 بازی مانده تا پایان فصل و خواهشم این است که در این مدت ما را تحمل کنید. آخر فصل ما تیم را تحویل دوستان می‌دهیم. به حق پنج تن سال آینده مربی دیگری می‌آید و صنعت نفت هم در لیگ مدعی می‌شود و هم در جام حذفی می‌رود و قهرمان می‌شود. اجازه بدهید این 9 بازی را کنار همدیگر با خوبی و خوشی بگذرانیم. دیروز برای من چیزی فرستاده‌اند که خبرنگاران گفته‌اند عدم حضورم در نشست خبری توهین به شأن خبرنگاران است. کدام توهین به شأنیت خبرنگار؟!

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان تصریح کرد: از روز اولی که من به اینجا آمده‌ام سعی کرده‌ام بهترین برخورد را با خبرنگاران داشته باشم. گفته‌ام تازه اینجا نیایید و جایی بیایید که چای و شیرینی داشته باشد. وقتی 18 بازی کسی بی‌احترامی می‌کند انتظار نداشته باشید بازهم من بلند شوم و بیایم. الان هم می‌گویم که دیگر نمی‌آیم مگر آنکه فردی که آن حرف را زد دیگر نیاید در نشست خبری چون کسی نباید به مربی تیم بی‌احترامی کند. او از درآمده و می‌گوید برو از اینجا! مگر نشنیدید؟ وقتی که می‌شنوید چرا دوباره می‌گویید که چرا نیامدی به نشست خبری؟ وقتی کسی بی‌احترامی می‌کند دوباره بیایم؟! الان هم چون می‌دانستم که آن خبرنگار استادیوم نمی‌آید, آمدم وگرنه بازهم به نشست خبری نمی‌آمدم. دیگر مسائل را برعکس جلوه ندهید. کسی با شما مشکلی ندارد و همه از روز اول دیده‌‌اید که ما بیشترین احترام را به شما (خبرنگاران) گذاشته‌ایم.

وی در پاسخ به این سؤال که «اگر آن فرد در نشست خبری باشد, شما دیگر حضور پیدا نمی‌کنید؟»، تأکید کرد: امکان ندارد بیایم، چون بی‌احترامی کرده است. الان اگر من به شما بی‌احترامی کنم دفعه بعد می‌آیید؟ او به توهین کرد. مگر ندیدید که توهین کرد؟ نشست مطبوعانی یعنی چه؟ یعنی اینکه سؤال فنی بپرسید و جواب فنی بشنوید. ایشان آمده و می‌گوید آقا برو از اینجا ما تو را نمی‌خواهیم. آخر تو چه کسی هستی که نمی‌خواهی؟ بعد از آن انتظار دارید که من دوباره بیایم به نشست خبری؟ اگر خیلی برای‌تان مهم است روزی که به مربی تیم توهین شد، باید جلوگیری می‌کردید. توقع باید دوطرفه باشد. قبل از آن روز من کدام نشست را نیامدم؟ هر ساعت و هرجایی ما گفتیم درخدمتیم. جواب های, هوی است و هر عملی, عکس‌العملی دارد.

کمالوند درباره بازی نیز اظهار داشت: بازی هم خداراشکر بازی خوبی بود. ما در چند بازی همه بچه‌های‌مان را در ترکیب نگذاشتیم. در بازی با ذوب‌آهن از شیمبا و کرار استفاده نکردیم، علاوه بر این دو سه تا بازیکن نداشتیم مثل مسعود ابراهیم‌زاده و سعید لطفی. ما باید مسائل را درک می‌کردیم. به هر صورت 9 بازی دیگر ما میهمان شما هستیم که امیدوارم به خوبی و خوشی بگذرد، در جام حذفی هم تمام توان‌مان را می‌گذاریم.

وی ادامه داد: وقتی من به این شهر آمدم، یک حرف زدم و یک قول دادم. گفتم رتبه تیم را تک رقمی می‌کنم. به هیچ وجه نگفتم سهمیه آسیا می‌گیرم و یا اینکه تیم را قهرمان می‌کنم. حرف‌ها را فراموش نکنیم، من فقط قول رتبه تک رقمی دادم. همین‌جا نشستیم و من گفتم هدف صنعت نفت این است که ثبات داشته باشیم و برخلاف هر سال آسانسوری به لیگ پایین سقوط نکند. مگر من قول قهرمانی در جام حذفی را داده بودم؟ حالا لطف خدا بوده و به مرحله نیمه نهایی جام حذفی هم رسیدیم و تلاش خودمان را هم برای شکست استقلال می‌کنیم، اما به نحوی وانمود نشود که اگر اتفاقی غیر از این افتاد بگویند فاجعه شده است.

کمالوند در ادمه تصریح کرد: خدا را شکر یک رتبه تک رقمی در جدول داریم و به نظرم اگر بازی با پرسپولیس و فشار آن دیدار نبود، می‌توانستیم نتایج بهتری در چند بازی اخیر بگیریم. از قدیم گفته‌اند اگر می‌خواهید چیزی را به دست بیاورید باید برخی چیزها را از دست بدهید. آن زمانی هم که ما در ابتدای فصل می‌خواستیم از جام حذفی کنار بکشیم به همین دلیل بود. سازمان لیگ که نمی‌گوید هر تیمی در جام حذفی حضور داشت، هر هفته فقط یک بازی باید انجام دهد. الان شما برنامه بازی‌های ما را نگاه کنید. نفس نمی‌توانیم بکشیم. با این وضعیت امکان دارد چند بازی را هم به دلیل فشردگی مسابقات از دست بدهیم. به طور مثال من الآن کرار جاسم و شیمبا را نگه داشته بودم تا به بازی با استقلال برسند. ما نفرات‌مان محدود است و باید بهترین استفاده را از این بازیکنان داشته باشیم.

«ما هفته ششم دور برگشت هستیم، دقیقاً نیم‌فصل اول هم در این هفته به همین مقدار امتیاز گرفته بودیم، پس اتفاق خاصی در نیم‌فصل دوم نیفتاده است» سرمربی تیم صنعت نفت آبادان در ادامه با بیان این جمله عنوان کرد: من خواهش می‌کنم سطح توقعات مردم را پایین بیاورید. ما به دنبال شکست دادن استقلال هستیم و تیم‌مان هم از هر لحاظ آماده است، اما اگر این اتفاق هم نیفتاد، چیزی را از دست نداده‌ایم. به امید خدا و به یاری اهل بیت تمام توان‌مان را خواهیم گذاشت تا تیم استقلال را مانند بازی دور رفت لیگ برتر شکست دهیم. در بازی برگشت با استقلال تیم ما شرایط خوبی نداشت و سرماخوردگی شدیدی بازیکنان ما را آزار می‌داد. در هر صورت استقلال تیم خیلی بزرگی است و هواداران میلیونی دارد. این تیم بسیار پُر مهره‌ است و از مربی باکلاسی بهره می‌برد، اما ما هم صنعت نفت هستیم و با شرایط میزبانی که داریم مردم آبادان مطمئن باشند با تمام توان خواهیم جنگید تا به امید خدا یک افتخار بزرگ برای این تیم کسب کنیم.

کمالوند در خصوص دیدار تیمش مقابل سپیدرود رشت یادآورد شد: بازی خوبی بود و امیدوارم علی کریمی همان‌طور که در فوتبال برای ما یک بازیکن در سطح جهانی و باعث آبروداری فوتبال ما بود، در مربیگری هم همین راه را طی کند. به او تبریک می‌گویم، سپیدرود جزو معدود تیم‌هایی بود که ضدفوتبال بازی نکرد. من فکر می‌کنم دو تیم فوتبال خوبی بازی کردند و علاوه بر سه گل موقعیت‌های زیادی روی دروازه‌ها بود. به نظرم هر کسی در استادیوم و یا از خانه بازی را دید، لذت برد.

سرمربی صنعت نفت آبادان تصریح کرد: ما از همین امشب برای بازی با استقلال به اردو خواهیم رفت و فردا را هم در اردو سپری می‌کنیم تا در شرایط بهتری به مصاف حریف‌مان برویم. خیلی مهم است که بازیکنان از لحاظ روحی و روانی برای بازی با استقلال سرحال و آماده باشند. تیم واقعی ما همین تیم امروزی بود که همه از جمله کرار، شیمبا آماده و سرحال بودند. ما امروز سعید لطفی را در تیم‌‌مان به عنوان یک بازیکن جدید دیدیم که در جناح راست عالی کار کرد.

وی افزود: استقلال هم البته تیم بسیار خوب و آماده‌ای است که امروز هم نتیجه خیلی خوبی کسب کرد. ما همین تیم را در بازی رفت در آبادان بردیم، اما در بازی برگشت در شرایط 30 درصد آمادگی به میدان رفتیم، چرا که قبل از آن مقابل پرسپولیس 120 دقیقه بازی سنگین داشتیم و یکسری از بازیکنان هم دچار بیماری آنفولانزا شده بودند.

کمالوند همچنین در پاسخ به این پرسش که چرا از غبیشاوی استفاده نکرد، یادآور شد: اشکال ندارد از این سؤالات بپرسید، چرا که من هم یک روز مثل شما خبرنگار بودم و در آن طرف از مربیان سؤال می کردم. اما یک چیز به شما بگویم که هیچ وقت خبرنگاری نباید بپرسد چرا فلان بازیکن بازی نکرد و مربی هم در مورد استفاده از یک بازیکن نباید جواب پس بدهد. اگر غبیشاوی در این بازی به میدان می‌رفت آن وقت ریکانی که امروز خیلی خوب بود باید بیرون می‌نشست.

وی تصریح کرد: به‌هرحال ما بازی با استقلال را پیش رو داریم و باید بازیکنان‌مان را هم برای این بازی آماده نگه داریم. ما برای بقا در لیگ باید بیش از 30 امتیاز کسب کنیم و اگر به امتیاز 32 و 33 برسیم آن وقت از همه بازیکنان جوان از جمله غبیشاوی هم استفاده خواهیم کرد. الان فکر نکنید کارمان در لیگ تمام شده است بلکه هنوز به امتیاز 32 نرسیده‌ایم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *