آلودگی مدارس استان البرز را تعطیل کرد

21:28 - 03 بهمن 1396
کد خبر: ۳۹۰۰۱۶
کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز به دلیل قرار گرفتن کیفیت هوا در وضعیت هشدار به ویژه در کلانشهر کرج مرکز استان، کلیه مدارس استان به جز طالقان در نوبت صبح و بعدازظهر را فردا چهارشنبه تعطیل اعلام کرد.

آلودگی مدارس استان البرز را تعطیل کردبه گزارش گروه فضای مجازی ، نشست کمیته اضطرار آلودگی هوای البرز عصر سه شنبه در محل استانداری البرز برگزار شد و با بررسی شرایط و دریافت گزارش ها در خصوص کیفیت هوای استان، تصمیم گرفت که کلیه مدارس استان البرز به جز شهرستان طالقان در روز چهارشنبه چهارم بهمن ماه تعطیل شود که این موضوع به تایید محمدعلی نجفی استاندار البرز نیز رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت که بر اساس آخرین اعلام ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان، کیفیت هوای شهرستان کرج امروز سه شنبه در وضعیت هشدار قرار گرفته است.


فردین حکیمی روز سه شنبه افزود: شاخص کیفی هوا (ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون) در شهرستان کرج در ساعت 9:28 صبح امروز، 156 است که این شاخص نشان از ناسالم بودن هوا برای تمام گروه ها دارد.


وی اظهار داشت: همچنین وضع کیفی هوا در دیگر شهرستان های استان البرز شامل ساوجبلاغ، نظرآباد، فردیس نیز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار دارد و وضع کیفی هوای شهرستان اشتهارد نیز در حالت پاک قرار دارد.


در وضعیت 9 ماهه اعلام شده استان، از ابتدای سال تاکنون شاهد 25 روز پاک، 198 روز سالم، 52 روز ناسالم برای گروه های حساس و یک روز ناسالم برای تمام گروه ها داشته است.


مدیرکل هواشناسی البرز نیز اعلام کرد که در 2 روز آینده استمرار آلاینده ها در این استان پیش بینی می شود.


منصوررحمانیان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی حاکی از گذر امواج کم و بیش ناپایدار ازعصر امروز در منطقه البرز مرکزی است.


وی ادامه داد:پیامد این وضعیت غبار و آلاینده ها و به تدریج عصر و شب افزایش ابر و احتمال بارش های پراکنده و خفیف در بعضی نقاط استان به ویژه ارتفاعات شمالی خواهد بود.


رحمانیان آسمان امروز البرز را قسمتی ابری،غبار محلی، افزایش ابر، عصر و شب احتمال بارش خفیف و فردا چهارشنبه،صاف تا قسمتی ابری، وزش باد، افزایش غبار و آلاینده ها پیش بینی کرد.


مدیرکل هواشناسی البرز وضعیت هوای البرز روز پنجشنبه هفته جاری را صاف تا کمی ابری، همراه با غبار محلی عنوان کردو گفت: کمترین و بیشترین دمای هوای این استان امروز تا 2 روز آینده بین 0 تا 15 درجه بالای صفر خواهد بود.


استان البرز از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 100 روز آلوده را پشت سر گذاشت.

 

منبع: ایرنا 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *