ایران تا چه زمانی در سوریه حضور خواهد داشت؟

8:01 - 04 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۹۸۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین قرارگاه ثارالله گفت: جمهوری اسلامی ایران مادامی که سوریه نیاز داشته باشد و تا وقتی که جرثومه‌های فسادی مثل باقیمانده‌های داعش - که البته به هیچ عنوان مثل گذشته سازماندهی شده نیستند - در سوریه باشند، در این کشور به درخواست دولت قانونی سوریه باقی می‌ماند.

سردار کوثریسردار «اسماعیل کوثری» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه آمریکایی ها در چند دهه گذشته پس از جنگ جهانی دوم، همواره بر منطق «فشار» و «اسلحه» عمل کرده اند، گفت: آمریکا نباید خیال کند که هنوز دوران بعد از جنگ جهانی دوم است و آنها می‌توانند به راحتی جایی را اشغال کنند و ملت ها هم نسبت به این اتفاق بی‌تفاوت باشند.

وی افزود: وقتی آمریکایی‌ها دیدند که پس از حضور چندساله در عراق، سرانجام مجبور به فرار از این کشور شدند، جنگهای نیابتی را در منطقه راه انداختند.

جانشین قرارگاه ثارالله سپاه گفت: جنگ‌های نیابتی که آمریکا در منطقه به راه انداخت، صرفا برای تجزیه سوریه و عراق و تضعیف آنها بود تا اسرائیل با خیال آسوده به حیات سیاسی‌اش ادامه دهد.

وی تاکید کرد: سوریه از زمان پیروزی انقلاب اسلامی که «حافظ اسد» مسند امور این کشور را در دست داشت تا به امروز، همواره با جمهوری اسلامی ایران دوست و همسو بوده است و بر همین مبنا هنگامی که سوریه درگیر جنگ نیابتی شد، آنها از ما درخواست کمک کردند و ما نیز درخواست آنها را اجابت کردیم.

سردار کوثری در ادامه با بیان اینکه هدف ابتدایی آمریکا از ایجاد جنگ‌های نیابتی در منطقه، بروز درگیری میان شیعه و سنی بود، گفت: محور مقاومت در این زمینه شکست سنگینی را به آمریکا وارد کرد. 

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران مادامی که سوریه نیاز داشته باشد و تا وقتی که جرثومه‌های فسادی مثل باقیمانده‌های داعش - که البته به هیچ عنوان مثل گذشته سازماندهی شده نیستند - در سوریه باشند، در این کشور به درخواست دولت قانونی سوریه باقی می‌ماند.

جانشین قرارگاه ثارالله با بیان اینکه آمریکایی‌ها امروز به زور می‌خواهند در منطقه کردنشین سوریه باقی بمانند، گفت: آنها از یکسو بحث حقوق بشر را مطرح می‌کنند و از سوی دیگر کشور دیگری را اشغال می‌کنند.

سردار کوثری با بیان اینکه آمریکا از آن طرف دنیا آمده کشوری را اشغال کرده است و تازه دَم از حقوق بشر و دموکراسی هم می زند، گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند ملت‌ها بیدار و آگاه شده‌اند و اجازه حضور نامشروع آنها در کشور دیگری را نخواهند داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا سرانجام آمریکایی‌ها در سوریه مثل سرنوشت‌‌شان در عراق خواهد بود و آنها بالاخره مجبور می‌شوند، دست و پای خود را از این کشور جمع کنند و از کل منطقه بیرون بروند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *