جعبه سیاه سانچی و کریستال احتمالا فردا بازگشایی می شود

14:09 - 03 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۸۳۳
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
معاون سازمان بنادر گفت: اطلاعات درون جعبه سیاه نفتکش سانچی و فله‌بر کریستال به صورت کُدینگ است که باید به صوت تبدیل شود و این فرآیند زمان‌بر خواهد بود.

هادی حق‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد در خصوص آخرین تصمیم گیری برای بازگشایی جعبه‌های سیاه نفتکش سانچی و فله‌بر کریستال بیان کرد: پیش بینی می شود جعبه سیاه سانچی و کریستال فردا بازگشایی و بررسی شود ولی هنوز تصمیم گیری نهایی در این باره اتخاذ نشده است.

وی در ادامه افزود: اطلاعات درون جعبه سیاه نفتکش سانچی و فله‌بر کریستال به صورت کُدینگ است که باید به صوت تبدیل شود و این  فرآیند زمان‌بر خواهد بود.

معاون سازمان بنادر در توضیح افرادی که برای بازگشایی جعبه سیاه حضور دارند گفت: جعبه سیاه سانچی و کریستال با حضور نماینده کارخانه سازنده نفتکش سانچی، نماینده کشور پاناما که کشتی در آن ثبت شده است، نماینده کشور چین که سانحه در آنجا رخ داده، نماینده کره جنوبی که بار متعلق به آنها بوده، نمایندگان ایران و بنگلادش که خدمه کشتی بودند بازگشایی می شود.

حق شناس یادآور شد: جعبه‌های سیاه این شناورها به تناسب نوعی طراحی می‌شوند که اطلاعات را از 12 و حداکثر 24 ساعت قبل از وقوع حادثه‌ تا زمان وقوع حادثه نگهداری کنند، درواقع اطلاعات درون این جعبه‌های سیاه بین 12 تا حداکثر 24 ساعت قبل از وقوع حادثه تا لحظه وقوع حادثه است.

وی با بیان اینکه آزمایش‌های DNA روی سه پیکری که پس از حادثه نفتکش یافته شد‌ ادامه دارد، گفت: پس از انجام آزمایش DNA مشخص شد که یک پیکر از این سه پیکر ایرانی است و هنوز انجام آزمایش‌های DNA روی دو پیکر دیگر ادامه دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *