ارزش نگین جنوب کشور با فرمایشات مقام معظم رهبری بر همگان روشن شد/ بودجه‌های دولتی کفاف اجرای حجم سنگین پروژه‌ها را نمی‌دهد

11:58 - 03 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۸۰۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع، گفت: با مشارکت وزارتخانه‌هایی مثل «راه و شهرسازی» و «صنعت، معدن و تجارت»، امروز طرح جامع «پهنه‌بندی منطقه مکران» تصویب و پنل کلی آن به دستگاه‌ها اعلام شد.

سلیمانیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، «علی اکبر سلیمانی» معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع در نشست خبری دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران که صبح امروز (سه شنبه ٣ بهمن) برگزار شد، با بیان اینکه منطقه مکران، به طول ٧٨٠ کیلومتر از شرق بندرعباس تا غرب مرز‌های پاکستان امتداد دارد، اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های مناسبی در منطقه مکران ایجاد شود، نقش استراتژیک آن بیش از پیش نمایان خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال ٨٦ و با فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توسعه "سواحل مکران" ارزش این نگین جنوب کشور برای همگان روشن شد، عنوان کرد: با مشارکت وزارتخانه‌هایی مثل راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت، امروز طرح جامع "پهنه بندی منطقه مکران" تصویب و پنل کلی آن به دستگاه‌ها اعلام شد.

معاون مهندسی و پدافند غیرعامل وزارت دفاع با بیان اینکه ریاست ستاد توسعه مکران بر عهده معاون اول رییس جمهور است، گفت: ١٠ وزیر اقتصادی دولت نیز عضو این ستاد هستند.

سلیمانی ادامه داد: اتمام فاز اول توسعه اسکله مکران از دو و نیم میلیون تُن به هشت و نیم میلیون تُن، توسعه فرودگاه جاسک که در گذشته صرفا قابلیت نظامی داشت، پیشرفت راه آهن جنوب به شمال و تعریض مسیر زمینی چابهار به جاسک، از جمله پروژه‌های انجام شده در سواحل مکران تا امروز هستند.

همچنین در ادامه این نشست خبری، "ایرج تاج الدین" رییس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران، با بیان اینکه دومین همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران روز‌های ٦ و ٧ اسفند در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود، گفت: روز پایانی این همایش هشتم اسفندماه خواهد بود که به صورت "تور" در سواحل مکران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در نخستین دوره این همایش، مهمانانی از ٢٢ کشور جهان حضور داشتند، گفت: "منابع غنی شیلات و آبزیان"، "فرصت‌های ایده آل کشاورزی" و "مناطق طبیعی منحصر بفرد و بکر" از جمله قابلیت‌های نهفته در سواحل مکران است.

رئیس دبیرخانه ستاد توسعه سواحل مکران در ادامه با بیان اینکه ساخت شهر توریستی "تیس" و شهر جدید "جاسک" از جمله مصوبه‌های این ستاد است، افزود: به طور قطع، "بودجه‌های دولتی" کفاف اجرای حجم سنگین پروژه‌ها در مکران را نخواهد داد.

تاج الدین افزود: ما برای استفاده بهینه و کامل از سواحل مکران، نیازمند سرمایه گذاری خصوصی هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه در دومین همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران، پنل‌های "نفت و گاز"، "پتروشیمی"، "نیرو"، "منطقه آزاد"، "شیلات و کشاورزی"، "رویکرد‌های تامین مالی و جذب سرمایه گذاری"، "صنایع و معادن"، "راه"، "شهرسازی" و "ترانزیت و حمل و نقل" ارائه خواهند شد، خاطرنشان کرد: پیگیری‌ها برای حضور رییس جمهور در دومین همایش بین المللی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه پایدار در سواحل مکران در حال انجام است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *