قادر به رفع نقایص توافق هسته‌ای تا موعد تعیین شده نیستیم

11:06 - 03 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۷۷۲
وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی گفته است که نقایص برجام تا موعد تعیین شده از سوی رئیس جمهور آمریکا برطرف نخواهند شد.

قادر به رفع نقایص توافق هسته‌ای تا موعد تعییین شده نیستیمبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر خارجه آمریکا طی اظهاراتی اعلام کرد که نقایص برجام تا موعد تعیین شده از سوی رئیس جمهور آمریکا برطرف نخواهند شد.

«رکس تیلرسون» در جمع خبرنگارانی که وی را در پرواز لندن به پاریس همراهی می‌کردند گفت: آمریکا قادر نخواهد بود نواقص توافق هسته‌ای را تا ضرب‌الاجل تعیین شده از سوی کاخ سفید برطرف کند.

وی افزود: آمریکا زمان کمی برای ارائه مسائلی دارد که ترامپ به دنبال آن است اما ما نمی‌توانیم برای دیگران جدول زمانی تعیین کنیم.

رکس تیلرسون، روز دوشنبه و در پی دیدار با مقامات انگلیس در جریان سفر به این کشور گفت: پیشرفت‌هایی در جلب حمایت کشورهای اروپایی برای اعمال اقدامات تنبیهی شدیدتر علیه ایران که می‌تواند مانع خروج آمریکا از برجام شود حاصل شده است.

دونالد ترامپ در موعد چهارمین گزارش سه ماهه خود به کنگره آمریکا با بیان اینکه در صورت عدم تغییر در توافق هسته‌ای، دیگر تعلیق تحریم‌ها علیه ایران را تمدید نخواهد کرد اعلام کرد که برای آخرین بار تعلیق تحریم‌های هسته ای ایران مندرج در توافق‌نامه برجام را تمدید می‌کند.

ترامپ تاکید کرده است در صورتی که اصلاحات مد نظر او در بخش تشدید نظارت‌ها انجام نشود و توافق جدید دربرگیرنده برنامه موشکی ایران نباشد برجام را دیگر تایید نخواهد کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *