رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سوریه؛ باتلاق جدید ترکیه/ آنکار همان اشتباهی را مرتکب شده که عربستان در یمن مرتکب شد

21:00 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۵۳۱
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: ترکیه همان اشتباهی را مرتکب شده که رژیم عربستان در یمن مرتکب شده است و اگر وارد باتلاق جنگ در سوریه شود خروج برایش مشکل خواهد بود و به همین دلیل در آینده این احتمال وجود دارد که نیرو‌های کرد سوریه و حزب (پ. ک. ک) متحد شوند و آسیب‌های جدی به ارتش ترکیه وارد کنند.
سوریه؛ باتلاق جدید ترکیه/ آنکار همان اشتباهی را مرتکب شده که عربستان در یمن مرتکب شدحسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی در باره عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت: این عملیات برای سرکوب یگان‌های مدافع خلق کُرد در سوریه صورت گرفته و نشان می‌دهد سلسله اختلا‌ف نظر‌هایی بین آمریکا و ترکیه به‌وجود آمد‌ه است.

وی ادامه داد: آمریکا از ماه‌ها پیش ۲ هزار تفنگدار دریایی خود را وارد سوریه کرده است و به آموزش ۳۰ هزار نفر از اعضای حزب دموکرات کرد سوریه می‌پردازد و هدفش این است که یک حکومت خودمختار در شمال سوریه برای کرد‌ها ایجاد کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود: آمریکا تلاش می‌کند تجربه اقلیم کردستان عراق را در سوریه پیاده کند که این با اهداف و سیاست‌های امنیتی ترکیه کاملاً منافات دارد، ترکیه به شدت نسبت به تحرکات آمریکا بدبین شده و با ورود ۲ گردان از نیرو‌های کُماندویی و ۷۲ هواپیما اقدام به بمباران مواضع نیرو‌های مدافع خلق کرد کرده است. این مسئله موجب خواهد شد تا ترکیه به یک باتلاق جدید ورود پیدا کند.

هانی‌زاده تصریح کرد: ترکیه همان اشتباهی را مرتکب شده که رژیم عربستان در یمن مرتکب شده است و اگر وارد باتلاق جنگ  در سوریه شود خروج برایش مشکل خواهد بود و به همین دلیل در آینده این احتمال وجود دارد که نیرو‌های کرد سوریه و حزب (پ. ک. ک) متحد شوند و آسیب‌های جدی به ارتش ترکیه وارد کنند.

وی در ادامه عنوان کرد: ترکیه باید سریعاً‌  نیرو‌های خود را از خاک سوریه خارج کند و به مذاکرات سوچی و آستانه بپیوندد و راه‌حل سیاسی برای رفع این مشکل پیدا کند چراکه اگر این وضعیت ادامه پیدا کند آسیب‌پذیری ارتش ترکیه زیادتر می‌شود.

کارشناس مسائل غرب آسیا درباره پیشروی نیرو‌های ارتش سوریه در ادلب نیز گفت: ارتش سوریه و محور مقاومت در ادلب پیشروی‌های خوبی داشتند اخیراً فرودگاه ابوظهور را آزاد کردند و این یک نقطه کاملاً استراتژیک برای دولت سوریه است و به همین دلیل سوری‌ها سعی می‌کنند سریعاً به مرز ادلب برسند تا بهانه را از دست ارتش ترکیه برای پیشروی در خاک سوریه بگیرند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *