رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حل مشکلات در سایه اعطای اختیارات به پرستاران

13:16 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۴۶۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رییس سازمان نظام پرستاری گفت: همیشه تأمین منابع منجر به رفع مشکلات نمی شود بلکه با تعامل وزارت بهداشت و اختصاص اختیارات به پرستاران بسیاری از مشکلات حل شدنی است.

حل مشکلات در سایه اعطای اختیارات به پرستارانبه گزارش گروه جامعه ، آدابی رییس سازمان نظام پرستاری در مراسم بزرگداشت روز پرستار گفت:  پرستاری یکی از سرمایه های اجتماعی،  است  که به عنوان  قشری فرهیخته و آکادمیک محسوب می شوند. این درحالی است که بیش از۱۸۰ دانشکده پرستاری، در سطوح مختلف تحصیلی در کشور فعالیت دارند که با علم و تخصص در کنار پزشک در حال انجام فعالیت است.

وی افزود: هر از چندگاهی روحیات پرستار ستیزی دیده می شود که البته با همبستگی و تعامل خوب میان وزارت بهداشت و نظام پرستاری، این روحیات تعدیل می شوند.

رییس سازمان نظام پرستاری خاطر نشان کرد: قانون خدمات پرستاری بیش از ده سال است که تصویب شده اما هنوز معطل مانده و قوانین پرستاری نسبت به قوانین دیگر دیرتر اجرا می شود و ضروری است همراه با سایر قوانین اجرا شود.

 وی عنوان کرد: سرمایه اجتماعی چیزی است که باعث همگرایی افراد و ملت در رسیدن به اهداف می شود بنابراین اگر اعتماد و اطمینان در جامعه وجود نداشته باشد، جامعه مضطرب خواهد بود بنابراین اگر احساس بی عدالتی در جامعه وجود داشته باشد، آن جامعه از میان می رود.

آدابی اذعان داشت: تعامل خوب با وزارت بهداشت باعث می شود که مشکلات پرستاری حل شود و بسیاری از مشکلات نیازی به منابع ندارد بلکه با در اختیار قراردادن برخی از اختیارات به پرستاری، پرستاران می توانند نقش خود و هویتشان را در پرستاری بیش از گذشته در حامعه نشان دهند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *