سائلام سی‌وهفتمین سرمربی تاریخ باشگاه تراکتورسازی تبریز + عکس

9:47 - 03 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۴۴۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
ارطوئرول سائلام سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتورسازی، سی‌وهفتمین سرمربی تاریخ باشگاه تبریزی است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، پس از اخراج یحیی گل‌محمدی از تراکتورسازی و حضور موقت مجتبی حسینی در تراکتورسازی، ارطوئرول سائلام سرمربی ترک‌تبار هدایت این تیم تبریزی را برعهده گرفت تا به سی‌وهفتمین سرمربی تاریخ تراکتورسازی تبدیل شود.

اولین مربی باشگاه تبریزی، اسماعیل هاشمی بود که وی به مدت 3 سال هدایت این تیم را برعهده داشت. در زمان مربی‌گری این سرمربی، تراکتورسازی توانست قهرمان تبریز شود و به لیگ دسته 2 صعود کند. با قهرمانی در لیگ دسته 2 به جام تخت جمشید رسید که با حضور در این جام، محمد بیاتی هدایت این تیم را برعهده گرفت.

پس از بیاتی، حسین فکری و هدایت مهابادپور مسئولیت فنی تراکتورسازی را برعهده داشتند که در نهایت در سال 1369، واسیلی گوجای معروف به تبریز آمد و 7 سال پیاپی بر روی نیمکت تراکتورسازی تبریز نشست. در زمان این مربی بازیکنان زیادی از فوتبال آذربایجان همانند کریم باقری، سیروس دین‌محمدی، یونس باهنر، اسماعیل حلالی و چند بازیکن دیگر به فوتبال ایران معرفی شدند.

پس از واسیلی گوجا، محمد حسین ضیایی، بوریس تیبیلوف، فیروز کریمی، ستار نوبری، محمد حسین ضیایی، رضا وطن‌خواه و دوباره ستار نوبری سرمربی این تیم شدند تا این که محمود یاوری در اولین لیگ حرفه‌ای هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفت و این تیم تبریزی به لیگ دسته یک سقوط کرد.

سائلام سی‌وهفتمین مربی تاریخ باشگاه تراکتورسازی تبریز/// بماند///

پس از سقوط تراکتورسازی به دسته پایین‌تر 8 سرمربی به این تیم پیوستند که معروف‌ترین سرمربیان این تیم، واسیلی گوجا، حمید علیدوستی، ارنست میندروپ، فرشاد پیوس و فراز کمالوند بود که تراکتورسازی با هدایت کمالوند توانست به لیگ برتر فوتبال ایران صعود کند. البته جواد موسوی، حسام گلزار، یوان دیمیترو و علیرضا پورمند توانسته بودند به عنوان سرمربی بر روی نیمکت تراکتورسازی بنشیدند.

بعد از فراز کمالوند، امیر قلعه‌نویی سرمربی این تیم شد که عنوان نائب قهرمانی و صعود به لیگ قهرمانان آسیا افتخار این مربی در این تیم بود. بعد از وی، تونی اولیویرا به مدت 3 بار هدایت تراکتورسازی را برعهده گرفت که توانست محبوبیت زیادی در بین هواداران این تیم کسب کند.

رسول خطیبی، مجید جلالی، به صورت موقت، حسن آذرنیا و غلامرضا باغ‌آبادی و بر روی نیمکت تراکتورسازی نشستند. بعد از امیر قلعه‌نویی و محرومیت تراکتورسازی از فعالیت در پنجره نقل‌وانتقالات، یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتورسازی شد و چندان نتوانست به موفقیت برسد و توسط مدیریت این باشگاه، از سمتش اخراج شد.

سائلام سی‌وهفتمین مربی تاریخ باشگاه تراکتورسازی تبریز/// بماند///

مسئولان تراکتورسازی با گزینه‌های ترکیه‌ای وارد مذاکره شدند و بعد از مذاکره با 3 مربی، با ارطوئرول سائلام به توافق رسیدند. سرمربی جدید تیم تبریزی پنجمین مربی خارجی این تیم است، حال باید منتظر ماند و دید این مربی می‌تواند تراکتورسازی را به موفقیت برساند.



آزاد
|
-
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
0
0
یاشاسین آذربایجان
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *