برگزاری جلسه هم اندیشی ارتقاء ایمنی پرواز‌ها

11:53 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۴۰۸
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
سرپرست دفتر عملیات پرواز سازمان هواپیمایی کشوری از تشکیل جلسه هم اندیشی بهره برداری از هواپیما‌های بوئینگ MD۸۰ با معاونان عملیاتی و مدیران فنی شرکت‌های هواپیمایی خبر داد.

برگزاري جلسه هم انديشي ارتقاء ايمني پروازهابه گزارش گروه اقتصاد مجید اخلاقی از تشکيل جلسه هم انديشی بهره برداری از هواپيماهای بوئينگMD80 با معاونان عملياتی و مديران فني شرکت های هواپيمايی خبرداد.

سرپرست دفتر عمليات پرواز سازمان هواپيمايی کشوری اظهار داشت: با توجه به تعداد نسبتا بالای هواپيمای بوئينگ MD80 در كشور و جابه جايی بيش از 30 درصد مسافران در طول سالهای اخير توسط اين نوع هواپيماها، جلسه ای با هدف بررسی و تحليل روشهای مختلف عملياتی به منظور استمرار و ارتقا ايمنی پروازهای هواپيمای بوئينگ MD به خصوص در ايام پر ترافيک چون ايام عيد برگزار شد.

وی افزود: در اين جلسه مواردی از جمله تداوم و افزايش آموزش خلبانان در دستگاه‌های شبيه ساز پرواز به خصوص مواقع اضطراری، بررسی اطلاعات پروازی برای تمامی پروازهای اين نوع هواپيماها و انجام اصلاحات مورد نياز و بررسی شرايط اقليمی فرودگاه‌های مبدا و مقصد مسيرهای پروازی هر شركت توسط معاونت عمليات شركت و اعلام تعداد حداكثر مسافر و بار مجاز با توجه به محاسبات مورد تاييد كارخانه سازنده مورد توافق نهايی قرار گرفت.

سرپرست دفتر عمليات پرواز سازمان هواپيمايی كشوری در پايان گفت: مقرر شد معاونت های عملياتی با توجه به كارايی موتور هواپيما، در صورت لزوم نسبت به تغيير ساعات پروازي يا حذف و يا استفاده از هواپيماهای جايگزين براي برخی مسيرها با توجه به شرايط محيطی اقدام كنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *