از ارتباط سران برخی کشور‌های سست عنصر منطقه با رژیم صهیونیستی آگاه هستیم

9:56 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۳۵۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، گفت: ما از ارتباط سران برخی کشور‌های سست عنصر منطقه با رژیم صهیونیستی آگاه هستیم ولی برای حفظ وحدت در جهان اسلام آبروداری می‌کنیم.

سردار قاآنی

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، سردار اسماعیل قاآنی در همایش «آزادی مسجدالاقصی در سپهر پیروزی محور مقاومت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی در حال برگزاری است، با بیان اینکه ما از ارتباط سران برخی کشور‌های سست عنصر منطقه با رژیم صهیونیستی آگاه هستیم ولی برای حفظ وحدت در جهان اسلام آبروداری می‌کنیم، گفت: وجود هواپیما‌های رژیم اشغالگر قدس در آسمان یمن، نشان دهنده ذلت رهبرانی است که آبروی مردم خود را برده اند.

جانشین نیروی قدس سپاه با بیان این نکنه که اشغالگری و تجاوز‌های گسترده رژیم صهیونیستی مربوط به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است، گفت: پیشروی این رژیم نامشروع با پیروزی انقلاب و قوت گرفتن مقاومت کُند و در جا‌هایی نیز به طور کامل متوقف شده است.

سردار قاآنی با بیان اینکه در طول تاریخ رژیم صهیونیستی، این رژیم ۳ مدل برخورد را در منطقه تجربه کرده است، تصریح کرد: برخورد اول از نوع برخورد نظامی کلاسیک بوده که عمدتاً مرتبط به قبل از انقلاب اسلامی است و مهمترین آن درگیری ۳ کشور عربی با رژیم صهیونیستی بوده که منجر به از دست دادن بخش‌هایی از سرزمین‌های این سه کشور شده است. گام بعدی عملکردی این رژیم انجام اقدامات روانی بر روی رهبران کشور‌های عربی بود که با ایجاد فضای مذاکره و القای سازش به رهبران سست عنصر منطقه، ادامه پیدا کرده است؛ این مذاکرات با قرارداد کمپ دیوید آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد که برخی از رهبران عرب بدون توجه به خواسته مردم فلسطین این مسیر القایی و منحط را طی کردند، که برایشان جز فضاحت چیزی به دنبال نداشت.

سردار قاآنی گفت: گام سوم وضعیتی است که امروز زمزمه‌هایی از آن را برای سازش‌های گسترده‌تری با رژیم صهیونیستی از گوشه و کنار و لسان برخی افراد می‌شنویم، که البته این رویکرد از قبل نیز در پشت پرده وجود داشته و ما از آن مطلع بودیم، اما امروز می‌خواهند این روابط گسترده را پرده‌برداری و به صراحت نشان دهند و بدتر از همه اینکه امروز این افراد کار را به جایی رسانده‌اند که رژیم صهیونیستی برای مذاکرات صلح "شرط" می‌گذارد. مثلاً می‌گوید صلح دارای شروطی است که اگر عربستان با آن کنار نیاید، روند رسیدن به صلح امکان‌پذیر و میسر نمی‌شود.

جانشین نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مسیری که جمهوری اسلامی ایران پرچمدار آن بوده و همواره از آن پشتیبانی کرده است، مسیر مقاومت است، افزود: به فضل خدا روز به روز بر طرفداران جبهه مقاومت افزوده می‌شود.

وی در ادامه به تشریح جنگ ۳۳ روزه پرداخت و گفت: دشمن صهیونیستی آنچه که از دست اندازی، جنایت و تجاوز از دستش برمی‌آمد در این نبرد از خود بروز داد و جنایتی نبود که در بیروت و شهر‌های جنوبی انجام ندهد و، چون با سد محکمی، چون حزب الله روبرو شد و نتوانست به اهدافش برسد با تغییر استراتژی خواست تا با باز کردن فضای تبلیغاتی جدید، شکست خود در لبنان را از اذهان دور کند که در پیشبرد این استراتژی نیز ناکام ماند؛ دشمن بعد از شکست در جنگ ۳۳ روزه به غزه حمله کرد، محلی که عمق استراتژیک ندارد و حتی نتوانست یک سوم این مناطق را به تصرف درآورد و شکست دیگری را در کارنامه خود ثبت کرد.

سردار قاآنی همچنین تاکید کرد: امروز فرمانده مقتدر حزب الله در اتاق کار خود می‌نشیند و به مسئولان رژیم صهیونیستی می‌گوید اگر فلان کارخانه را تعطیل نکنید، مورد هجمه قرار خواهد گرفت و به تبع آن مردم فلسطین اشغالی آنقدر به دشمن فشار می‌آورند که مسئولان این رژیم مجبور به تعطیل کردن کارخانه می‌شوند. پس با این وجود می‌توان نتیجه گرفت که تنها راه مقابله با این غده سرطانی، مقاومت است.

وی افزود: باید دید افرادی که در مسیر سازش پیش رفتند به کجا رسیدند و افرادی که در راه مقاومت پیش رفتند، به کجا رسیدند؛ آمریکا دو جنگ بزرگ را که هر دو هزینه‌ای ۶ هزار میلیارد دلاری را بر دوش این کشور گذاشت را در راستای افزایش امنیت رژیم صهیونیستی انجام داد و بعد از ناکامی در این حوزه کثیف‌ترین انسان‌ها را برای ارتقای امنیت رژیم صهیونیستی تربیت و در منطقه تجهیز کرد؛ به طوری که اردوغان چند روز گذشته اعلام کرد آمریکا ۴ هزار کامیون تسلیحات برای تجهیز تکفیری‌ها به منطقه ارسال کرد و جبهه مقاومت در مقابل توانست با هزینه محدود و نازل، که اصلاً با طرف مقابل قابل قیاس نیست، اراده آنان را در منطقه ناکام گذارد، به طوری که امروز مراکز مطالعاتی رژیم صهیونیستی بحث از حفظ کیان رژیم صهیونیستی می‌کنند و کارشناسان آن‌ها نیز به مردم این رژیم پیشنهاد می‌کنند که منازلشان را در اروپا نفروشند، شاید در ۲۵ سال آینده به آن نیاز پیدا کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *