وسعت منطقه عملیاتی پنجمین رزمایش «محمد رسول‌الله(ص)» تمامی سواحل مکران و دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی است

9:15 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۳۲۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون هماهنگ‌کننده ارتش، با اشاره به پنجمین رزمایش «محمد رسول‌الله(ص)»ویژه نیروی زمینی ارتش، اظهار کرد: وسعت منطقه عملیاتی در این رزمایش، تمامی سواحل مکران و دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی است.

دریادار سیاریبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، امیر حبیب‌الله سیاری با اشاره به  پنجمین رزمایش «محمد رسول‌الله(ص)»ویژه نیروی زمینی ارتش - که از صبح امروز آغاز شده است - گفت: وسعت منطقه عملیاتی در این رزمایش، تمامی سواحل مکران و دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی است.

وی تصریح کرد: این رزمایش با شرکت نیروهای تابعه ارتش جمهوری اسلامی ایران، برگزار می‌شود.

رزمایش مشترک«محمد رسول الله (ص)» ارتش از امروز (دوشنبه) به مدت ۲ روز در مناطق عملیاتی جنوب، جنوب شرق کشور، سواحل مکران و دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی برگزار می‌شود.

رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ۵ در ادامه رزمایش‌های برنامه‌ریزی شده سالیانه ارتش برگزار می‌شود.

رئیس هیئت مدیره پنجمین رزمایش مشترک محمد رسول‌الله (ص) پیش‌تر تصریح کرده بود: هدف از اجرای این رزمایش ارتقای مهارت و روحیه سلحشوری کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران، انتقال تجربیات پیشکسوتان باتجربه به جوانان شرکت کننده در رزمایش، ارزیابی تاکتیک‌های آموزش داده شده، ارزیابی قدرت تحرک، قدرت آتش و هماهنگی بین نیرو‌ها و ارتقای توانمندی طرح‌ریزی برای اجرای رزمایش مشترک و عملیات در هر مقطع زمانی و در نهایت ارتقای توانمندی دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام ماموریت‌های محموله است.

 وسعت منطقه عملیات، تمامی سواحل مکران، دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی است. همچنین شرکت نیرو‌های تابعه ارتش شامل نیروی زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی با بهره‌گیری از تجهیزات قابل توجه از ویژگی‌های این رزمایش است.

دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش پیام رزمایش محمد رسول الله (ص) ۵ را ارتقای توانمندی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام ماموریت‌های محوله و پیام صلح و دوستی برای کشور‌های منطقه ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند امنیت کامل آب‌های تحت حاکمیت خود و فراتر از آن را تامین کند و هرگونه تردد بویژه انتقال خطوط انرژی را تحت نظر داشته و امنیت پایدار منطقه را به طور کامل حفظ و برقرار سازد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *