رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسیدگی به سطح آموزش در مدارس مناطق محروم/ مشارکت ریاست جمهوری در ساخت مدرسه

7:55 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۲۰۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور گفت: در رسیدگی به مسائل آموزشی دانش آموزان مناطق محروم، عشایر در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفتند.

رسیدگی به سطح آموزش در مدارس مناطق محروم/ مشارکت ریاست جمهوری در ساخت مدرسهمحمدرضا سیفی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ، درخصوص جلسه مشترک وزارت آموزش و پرورش با نمایندگان رئیس جمهوری در مناطق محروم، بنیاد برکت، بنیاد علوی، قرار گاه خاتم و دیگر دستگاه‌های بیرونی که در سالن جلسات معاونت پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش تشکیل شد. گفت: رسیدگی به وضعیت آموزشی در مناطق محروم و توجه به بازماندگان تحصیلی محور اصلی این جلسه بود. براین اساس با توجه به مصوبات این جلسه، رسیدگی به مسائل و مشکلات دانش آموزان عشایر در اولویت مناطق محروم قرار گرفت.

وی افزود: براساس مصوبات این جلسه مشترک با دفتر مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی نهاد ریاست جمهوری، وزارت آموزش و پرورش متعهد است به مشکلات آموزشی منطقه زیلایی استان چهار محال و بختیاری در کمترین زمان ممکن رسیدگی کرده و نسبت به جذب دانش آموزان بازمانده ازتحصیل اقدام کند؛ بنابراین دانش آموزان این منطقه برطبق شماره ملی شناسایی شده و آمار نهایی جهت پوشش حمایتی به وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی ارائه می‌شود.

سرپرست دفتر آموزش و پرورش عشایر کشور خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات آموزشی، فرهنگی و بهداشتی منطقه زیلایی، مقرر شد مرکزی آموزشی، با مشارکت ریاست جمهوری و آموزش و پرورش در این منطقه ایجاد شود. براین اساس یک سوم هزینه‌های این مرکز توسط وزارت آموزش و پرورش، و مابقی هزینه‌ها از جانب ریاست جمهوری تأمین خواهد شد.

وی عنوان کرد: منطقه زیلایی استان چهار محال و بختیاری متشکل از چند روستای بزرگ وکوچک است که از نظر امکانات در لیست مناطق محروم قرار دارد. این در حالی است که از سال ۱۳۹۲ تا کنون، امکانات سرمایشی و گرمایشی و جذب دانش آموزان بازمانده در این مناطق محروم فراهم شده است.

سیفی یادآور شد: توزیع بسته‌های بهداشتی، تغذیه سالم و پخش قرص آهن از جمله اقداماتی است که توسط وزارت آموزش و پرورش انجام شده است. تعریف ردیف اعتبار ویژه برای مناطق محروم، استفاده از ظرفیت‌های آستان قدس رضوی، تشخیص ظرفیت‌های عملیاتی هریک از دستگاه‌های دولتی و تشکیل کمیته تخصصی بهداشت نیز باید در سریع‌ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گیرد تا عملکرد بهتری نسبت به حمایت از مناطق محروم و دانش آموزان عشایر صورت گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *