تشکیل مرکز ملی فضای مجازی حرکت‌ صوری و نمایشی نبود/ توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای فضای مجازی جدی گرفته شود

6:30 - 03 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۱۹۷
وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: لازم است توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای فضای مجازی جدی گرفته شود و اصلاً شکل‌گیری شورای‌عالی فضای مجازی در تراز شورای عالی انقلاب فرهنگ و نه در زیرمجموعه آن بخاطر اهمیت این فضا بود.

تشکیل مرکز ملی فضای مجازی حرکت‌ صوری و نمایشی نبود/ توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای فضای مجازی جدی گرفته شودسیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره اهمیت استفاده از شبکه ملی اطلاعات در کشور بیان داشت: اهمیت فضای مجازی به اندازه اهمیت انقلاب است و مقام معظم رهبری فرموده‌اند:«من اگر مسئولیت رهبری کشور را نداشتم مسئولیت فضای مجازی را به عهده می‌گرفتم».

وی ادامه داد: فضای مجازی، فرصت بی‌نظیری است که می‌توانیم از آن بهره برده و پیام انقلاب و اسلام را به دنیا برسانیم و دیگر مرز‌های جغرافیایی مانع انتقال پیام‌مان نباشند ولی اگر در این زمینه اهتمام جدی نداشته باشیم و فضای مجازی را رها کنیم و دیگران آن را مدیریت و کنترل کنند، قطعاً آسیب‌های جدی‌ای خواهیم دید.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: هم‌اکنون دشمنان نظام و انقلاب به شیوه‌های مختلف روی اعتقادات و باور‌های نسل جوان کار می‌کنند و فرهنگ اصیل اسلامی را تخریب می‌کنند که شاهد برخی تحرکاتشان در همین فتنه اخیر بودیم.

حسینی با بیان اینکه باید مدیریت فضای مجازی باید مدیریت شود، افزود: در همه جای دنیا اینگونه است و این فضا را رها و بدون نظارت نمی‌گذارند و برای حفظ امنیت ملی، اخلاق و فرهنگ، یک ضوابطی دارند و در این فضا اعمال مدیریت می‌کنند.

حسینی گفت: لازم است توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای فضای مجازی جدی گرفته شود و اصلاً شکل‌گیری شورای‌عالی فضای مجازی در تراز شورای عالی انقلاب فرهنگ و نه در زیرمجموعه آن بخاطر اهمیت این فضا بود.

وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی  خاطرنشان کرد: همچنین تشکیل مرکز ملی فضای مجازی نیز حرکت‌های صوری و نمایشی نبود بلکه قرار بود کار‌های بزرگ و اساسی در کشور انجام شود، از جمله اینکه شبکه ملی اطلاعات شکل بگیرد و پیام‌رسان‌های داخلی داشته باشیم که بتوانند خدمت‌رسانی مناسبی به مردم  انجام دهند؛ تا پهنای باند ما در اختیار آنها باشد نه اینکه در اختیار پیام‌رسان‌های خارجی باشد.

وی یادآورشد: نیرو‌های جوان، متخصص و خلاق فراوانی  در کشور داریم که کار‌هایی را هم آغاز کرده‌اند، ولی این‌ها پراکنده است و همه این نیروها و امکانات باید تجمیع شود و با جدیت کار را دنبال کنند تا ما را از استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی بی‌نیاز کنند. این نیاز به یک حمایت جدی دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *