رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری همایش و نمایشگاه تهران هوشمند

16:11 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۱۸۹
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران از برپایی نخستین همایش و نمایشگاه «تهران هوشمند» در اسفندماه سال جاری خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد ، محمد فرجود در خصوص برگزاری همایش و نمایشگاه تهران هوشمند گفت: این رویداد که بر اساس رویکردهای نوین شهرداری تهران مبنی بر حرکت به سمت شهر هوشمند و توسعه نوآوری شهری برگزار خواهد شد به موضوع راهبردی هوشمند سازی شهر تهران می پردازد که مورد تاکید سند چشم انداز شهر در افق ۱۴۰۴ نیز است که در آن تهران شهری هوشمند، دانش پايه و نوآور تعریف شده است.

وی افزود: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) شهرداری تهران به عنوان متولی راهبری برنامه هوشمند سازی شهر تهران تبیین راهبردها و سیاست‌های کلان شهرداری تهران در این خصوص را با جدیت در دستور کار قرار داده و برای اجتناب از فعالیت های جزیره ای و پراکنده در این حوزه و حفظ یکپارچگی و تمرکز، با نظر شهردار محترم تهران دبیرخانه تهران هوشمند را راه اندازی می کند که یکی از فعالیت‌های کلیدی آن تدوین و پیاده سازی سند راهبردی تهران هوشمند است و بدین ترتیب مجموعه فعالیت های عملیاتی و اجرایی مربوط به شهر هوشمند در تهران انسجام و شتاب جدی خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران ادامه داد: امروز حركت به سمت شهر هوشمند در تهران يك ضرورت اجتناب ناپذير است كه همه ذینفعان شهری شامل شهروندان، کسب و کارها و نهادهای دلتی و عمومی بايد برای رسيدن به آن همكاری و همياری ويژه اي داشته باشند که در این میان نقش شهرداری بسیار کلیدی و محوری است.

فرجود تاکید کرد: در سال هاي اخير اقدامات مختلفي در شهر تهران با موضوع شهر هوشمند انجام شده است كه با وجود توفيقاتی كه وجود داشته، اما متاسفانه هیچگاه هدف گذاری و نقشه راه مشخصی برای حرکت به سمت شهر هوشمند و تحقق شعار تهران هوشمند وجود نداشته است و تا رسیدن تهران به شهری با استانداردهای جهانی در این زمینه فاصله زيادی داریم و فعالیت های زيادی در ابعاد گوناگون روی زمین مانده است.

وی با اعلام این که ایده ها و طرح های متعددی تحت عنوان هوشمند سازی تهران مطرح بوده و هست، تأکید کرد مشکل اصلی در مسیر هوشمند سازی تهران، نبود طرح و پیشنهاد نیست بلکه اتفاقا پیشنهادات و طرح های بسیار خوبی مطرح هستند، لیکن مشکل اصلی نبود یک دیدگاه جامع و برنامه راهبردی است که این طرح ها در قالب آن معنا پیدا کنند و با یکدیگر یکپارچه و هماهنگ باشند و با توجه با محدویت های منابع، اولویت های آنها معلوم گردد.

وی افزود: تهران بزرگ ترين كلان شهر و پايتخت كشور است و باید بررسی شود که به عنوان يك شهر نمونه هوشمند در چه جايگاهی قرار دارد و زيرساخت هايش چيست؟ اين كه كدام يك از پازل هاي شهر هوشمند در اين كلان شهر تعريف و اجرا شده است و كدام يك مغفول مانده است؟ و اين كه مسئول هر بخش و متولی كل اين موضوع چه كسي است و سئوالات بسیار ديگري در اين خصوص وجود دارد که جزء اهدافي است كه در اجرای اولين همايش تهران هوشمند به دنبال آن هستيم.

فرجود توضیح داد: این رویداد در دو روز شامل همایش و نمایشگاه جانبی در مرکز همایش های برج میلاد تهران در روزهای یک شنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ اسفندماه برگزار خواهد شد و بخش های مختلفی را در بر می گیرد، سخنرانی های کلیدی، معرفی فعالیت های انجام شده توسط دستگاه های اجرایی و شهرداری تهران، برنامه ها و طرح های پیش رو برای هوشمندسازی تهران، کارگاه های ارايه محصول، خدمات و میزگردهای تخصصی از جمله این بخش هاست.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران همچنین گفت: برگزاری نمایشگاهی از آخرین محصولات و خدمات مرتبط به شهر هوشمند از دیگر مواردی است که در این رویداد خواهیم داشت که در دو روز برگزار می شود و بازدید از آن برای عموم علاقمندان آزاد می است.

همچنین با هدف استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و جوان در مدیریت شهری، بخش ویژه استارت آپ های فعال در حوزه شهر هوشمند نیز در بخش دیگری از این رویداد برگزار خواهد شد که انتظار داریم بتوانیم استارت آپ های منتخب را نیز معرفی کنیم.

همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، در روزهای یک شنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ اسفندماه سال جاری در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به نشانی پایگاه اینترنتی smart.tehran.ir مراجعه کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *