کمک‌های آمریکا به داعش را از یاد نمی‌بریم/ ایران بخشی از منطقه و آمریکا بخش عمده‌ای از مسائل منطقه است

7:01 - 02 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۱۷۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه ما از یاد نمی‌بریم که در طول این چند سال بحران سوریه، هر گاه گروهک‌های تروریستی نظیر داعش در تنگنا قرار می‌گرفتند، آمریکایی‌ها به کمک آنها می‌آمدند، گفت: کمک آمریکایی‌ها به داعش یا از طریق ارسال تجهیزات برای آنها بود یا از طریق بمباران مواضع محور مقاومت که البته آمریکایی‌ها مدتی بعد از بمباران، آن را اقدامی اشتباهی قلمداد می‌کردند.

سنایی رادسردار رسول سنایی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه امروز صهیونیست‌ها، آمریکا و آل‌سعود از اتفاقاتی که در سوریه رخ داده به وحشت افتاده‌اند چراکه تمام سرمایه‌گذاری‌های چند سال اخیر خود در این کشور را بر باد رفته می‌بینند، گفت: جمهوری اسلامی ایران بخشی از منطقه است درحالیکه آمریکا، بخش عمده‌ای از مسائل منطقه است.

وی با بیان اینکه ما از یاد نمی‌بریم که در طول این چند سال بحران سوریه، هر گاه گروهک‌های تروریستی نظیر داعش در تنگنا قرار می‌گرفتند، آمریکایی‌ها به کمک آنها می‌آمدند، افزود: کمک آمریکایی‌ها به داعش یا از طریق ارسال تجهیزات برای آنها بود یا از طریق بمباران مواضع محور مقاومت که البته آمریکایی‌ها مدتی بعد از بمباران، آن را اقدامی اشتباهی قلمداد می‌کردند.

معاون سیاسی سپاه در ادامه با بیان اینکه نقش محوری آمریکا در ایجاد ناامنی، توسعه تروریسم و تولید شرارت در منطقه، انکارناپذیر است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران که در مبارزه با شرارت‌های منطقه‌ای به یک نظام سیاسی عضو سازمان ملل متحد کمک کرده، امروز از ناحیه آمریکا مورد سوال قرار می‌گیرد و این از عجایب روزگار است.

سردار سنایی‌راد در پایان گفت: اگر امروز از خود غربی‌ها پرسیده شود که کدام اتفاقات، بیشترین نقش را در ایجاد تروریسم و بحران سیاسی در منطقه غرب آسیا داشته است، آنها  «اشغال نظامی افغانستان و عراق توسط آمریکا» را مهمترین عامل می‌دانند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *