راه‎اندازی دفاتر خدمات الکترونیک با هدف حذف مراودات کاغذی در دستگاه قضایی

14:48 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۱۲۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شریعتی در خصوص راه اندازی دفتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف تحقق دولت الکترونیک و حذف مراودات کاغذی اداری در دستگاه قضایی در این شهر راه اندازی شد.

/////////////////////به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس دادگستری شهرستان دلیجان در خصوص راه اندازی  دفتر خدمات الکترونیک قضایی گفت: نخستین دفتر خدمات الکترونیک قضایی با هدف تحقق دولت الکترونیک و حذف مراودات کاغذی اداری در دستگاه قضایی در این شهر راه اندازی شد.


غلامرضا شریعتی افزود: با اجرایی شدن این طرح مجموعه اموری که مورد تایید و استاندارد‌های دستگاه‌های قضایی باشد به دفاتری خارج از دادگاه انتقال می‌یابد.

وی اظهارکرد: در این دفتر خدمات الکترونیک قضایی برای رفاه بیشتر مردم اموری را که از طریق دستگاه قضایی به آن‌ها محول می‌شود را انجام می‌دهند.

شریعتی بیان کرد: این امور شامل ارایه و پیگیری درخواست، شکواییه، اظهارنامه، ثبت نام الکترونیکی، ابلاغ و دادخواست‌های شورای حل اختلاف است که با توجه به موازین خاص منتقل شده و مواردی هم در آینده بر طبق استاندارد‌های قوه قضاییه منتقل می‌شود.

رئیس دادگستری شهرستان دلیجان ادامه داد: دفتر خدمات الکترونیکی طیفی از دستگاه قضایی هستند با این تفاوت که در این طرح از ظرفیت بخش خصوصی استفاده می‌شود تا خدمات مناسب‌تر و در توسعه جغرافیایی با کیفیت به مردم ارایه شود.

شریعتی بیان کرد: کسانی که به این دفتر مراجعه می‌کنند ابتدا مشاوره حقوقی می‌گیرند و در سایه این خدمت طرح دعاوی صحیح و مطلوب پی گرفته می‌شود.

وی ادامه داد:هدایتگری صحیح دعاوی باعث می‌شود که از اطاله دادرسی در رسیدگی‌ها جلوگیری شود.

شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی و واقع در جنوب این استان است که ۵۱ هزار نفر جمعیت دارد.
 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *