مراکز خصوصی ترک اعتیاد انگیزه‌ای به عقد قرارداد با بیمه‌ها ندارند/ هزینه داروی درمان معتادان ماهی 144 هزار تومان است

22:30 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۹۰۱۳
یک کارشناس سازمان بهزیستی گفت: نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ها از سوی بیمه و افزایش نظارت‌ها به مرکز ترک اعتیاد از جمله مواردی است که انگیزه‌ی مراکز خصوصی ترک اعتیاد را برای همکاری با بیمه‌ها کاهش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ،داریوش تقی زاده با اشاره به بیمه معتادان مهاجر در کشور گفت: معتادین متجاهری که توسط پلیس بازداشت می‌شوند بر اساس قانون و با رای قاضی باید مدت حداقل سه ماهه را در مراکز ترک و نگهداری معتادین سپری کنند.

وی با بیان این که عمده‌ی بیماران و معتادینی که متقاضی بیمه‌های معتادان هستند مدارک هویتی مشخصی ندارند، اظهار داشت: در بسیاری از مواقع معتادان برای اخذ بیمه‌ی معتادین از ارائه‌ی مدارک خود به مراکز مربوطه خودداری می‌کنند.

این کارشناس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به این که مراکز دولتی ترک اعتیاد در کشور برای همکاری با بیمه‌ی معتادین مکلف شده اند، عنوان کرد: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی از مراکز دولتی ترک اعتیاد با بیمه‌های مربوطه قرار داده بسته و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند.

وی با بیان این که مراکز خصوصی ترک اعتیاد انگیزه‌ای به عقد قرارداد با بیمه‌ها را ندارند، تصریح کرد: نحوه‌ی پرداخت هزینه‌ها از سوی بیمه و افزایش نظارت‌ها به مرکز ترک اعتیاد از جمله مواردی است که انگیزه‌ی مراکز خصوصی ترک اعتیاد را برای همکاری با بیمه‌ها کاهش می‌دهد.

 تقی زاده اضافه کرد: در سال‌های گذشته مراکز ترک اعتیاد اجازه‌ی اخذ هزینه‌های بالاتر از تعرفه‌های دولتی را نداشتند، در حالی که امروزه مراکز مختلف می‌توانند هزینه‌های مازاد بر تعرفه‌های دولتی را از شخص بیمار دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به درمان دارویی یک فرد معتاد در ماه هزینه‌ای حدود ۱۴۴ هزار تومان را شامل می‌شود، تصریح کرد: هزینه‌های دارویی درمان اعتیاد به صورت دولتی ۹۳ هزار تومان برآورد شده است، به طوری که ۷۰ درصد این مبلغ را بیمه پرداخت کرده و هزینه‌ی بیش از ۹۳ هزار تومان باید از جانب بیمار پرداخت شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *