افزایش آستانه تحمل و آموزش‌های حقوقی دو راهکار کارآمد در مواجهه با مسائل جامعه است/ مختومه شدن بیش از ۱۹ هزار پرونده از طریق صلح و سازش

14:45 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۸۹۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه افزایش آستانه تحمل و آموزش‌های حقوقی دو راهکار کارآمد در مواجهه با مسائل جامعه است از مختومه شدن بیش از ۱۹ هزار پرونده از طریق صلح و سازش خبر داد.

افزایش آستانه تحمل و آموزش‌های حقوقی دو راهکار کارآمد در مواجهه با مسائل جامعه است/ مختومه شدن بیش از ۱۹ هزار پرونده از طریق صلح و سازشجعفر بدری رئیس کل دادگستری استان لرستان در گقت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی وقضایی بر نقش و جایگاه صلح و سازش از طرق غیرقضایی تاکید کرد و گفت: در آیات و روایات بسیاری، بر ایجاد صلح و سازش تاکیدات جدی صورت پذیرفته لیکن این مهم وظیفه‌ای همگانی و فراسازمانی است که همگان باید به آن پایبند باشند.

وی گفت: بر اساس احکام اسلام همانگونه که به اقامه نماز، روزه و پرداخت خمس و زکات توجه شده است، باید به فریضتین سعادت بخش امر به معروف و نهی از منکر و سایر احکام الهی نیز توجه کرد، به گونه‌ای که در روایات داریم که هرگاه دو مسلمان بیش از سه روز با همدیگر قهر باشند از دین خارج شده اند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تاکید کرد: اصلاح ذات البین وظیفه‌ای همگانی است و اصلاح بین مردم مصداق بارز فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است.

رئیس شورای قضایی لرستان خاطرنشان کرد: عمل به فریضتین امربه معروف و نهی از منکر می‌تواند جلوی بسیاری از این اختلافات را بگیرد.

این مقام عالی قضایی استان لرستان بیان کرد: قطعا پادرمیانی خیرخواهانه در مسائل خانوادگی جلوی آمار قابل توجه‌ای از پرونده‌های دادگاه خانواده را خواهد گرفت. طبیعتا امربه معروف و نهی از منکر ولو با تذکر زبانی می‌تواند جلوی بسیاری از درگیری‌ها و نزاع‌های دسته جمعی و سایر پرونده‌های قضایی دیگر را بگیرد.

بدری ضمن اشاره به برگزاری همایش ملی صبر توسط معاونت فرهنگی دادگستری لرستان تشریح کرد: افزایش آستانه تحمل و همچنین آموزش‌های حقوقی دو راهکار کارآمد در مواجهه با مسائل امروزی اجتماع است، رسانه‌ها در این زمینه جایگاه ویژه‌ای در ترویج فرهنگ قانونمداری را برعهده دارند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ صلح وسازش، بخشش و رضایت عوامل موثری در همزیستی اجتماعی است که جلوی تکرار بسیاری از جرایم را خواهد گرفت.

بدری گفت: در محاکم قضایی راهکاری ارائه شده است که در مراحل اول تشکیل پرونده قضایی حداقل تا سه ماه از راه صلح و سازش طرفین به توافق برسند.

این مقام قضایی گفت: در این خصوص خوشبختانه اداره شورا‌های حل اختلاف استان لرستان عملکرد ارزشمندی را داشته است.

بدری در پایان گفت: مختومه کردن بیش از ۱۹ هزار پرونده با صلح وسازش بین طرفین که برخی از آن‌ها سال‌های سال بود که جان و مال مردم را تهدید می‌کرد خود گویای تلاش کارکنان این بخش از دستگاه قضایی لرستان است و امیدواریم که با تلاش خود مردم این رقم در سال‌های آینده افزایش یابد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *