رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پروانه ای برای ساختمان پلاسکو صادر نشده است/ پیش از صدور پروانه، انجام عملیات اجرایی ممکن نیست

10:18 - 01 بهمن 1396
کد خبر: ۳۸۸۹۷۶
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حال حاضر پروانه ای برای احداث ساختمان جدید پلاسکو صادر نشده و تا زمانی که این پروانه صادر نشود، آغاز عملیات عمرانی ممکن نیست.

پروانه ای برای ساختمان پلاسکو صادر نشده است/ پیش از صدور پروانه، انجام عملیات اجرایی ممکن نیستبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علی اعطا در سی و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: در رابطه با ساختمان پلاسکو و روند ساخت آن نگرانی هایی وجود دارد.

وی افزود: پیگیری هایی در رابطه با بازسازی ساختمان پلاسکو انجام شده است و باید این بررسی ها ادامه داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اظهارات اخیر معاون شهرسازی شورای شهر تهران اظهارکرد: اخیرا توسط معاونت شهرسازی و معماری شهرداری و بنیاد مستضعفان اعلام شده که پروژه جدید پلاسکو در آینده نزدیک کنگ زنی می شود و معاون شهرسازی شهرداری نیز اعلام کرده که در 6 ماهی که قرار است در ساختمان پلاسکو خاک برداری شود، نقشه ها نیز تهیه و پروانه ساختمان جدید صادر می شود.

اعطا ادامه داد: در حال حاضر نگرانی هایی در این زمینه وجود دارد. بر اساس ضوابط، تا پیش از صدور پروانه انجام هیچ گونه عملیات اجرایی ممکن نیست.

وی با اشاره به اختلاف نظرهای موجود برای تعیین تعداد طبقات ساختمان جدید پلاسکو خاطرنشان کرد: اختلاف نظرهایی در رابطه با سطح اشغال و تعداد طبقات ساختمان جدید پلاسکو وجود دارد و اکنون طرح جامعی برای صدور پروانه وجود ندارد.

سخنگوی شورای شهر تهران تاکید کرد: با توجه به تعداد طبقات، پیش از صدور پروانه نیاز است که در کمیسیون ماده 5 که شهرداری یک عضو از 7 عضو آن، بررسی های لازم صورت گیرد.
اعطا در خصوص برگزاری یک مسابقه برای طراحی معماری ساختمان جدید پلاسکو اظهارکرد: در حال حاضر مرحله اول از یک مسابقه طراحی معماری برای دریافت ایده ها برگزار شده اما پروانه ای برای ساختمان پلاسکو صادر نشده است.

وی اذعان کرد: گود برج میلاد نیز در شرایط مشابه ساختمان پلاسکو در تهران ایجاد شد. گودبرداری ها در این بخش قبل از اخذ مجورهای لازم انجام شد و اکنون نگرانی هایی وجود دارد که اگر عملیات عمرانی پلاسکو آغاز شود ممکن است در نهایت به دلیل عدم رای مراجع تصمیم گیر، مشکلاتی در احداث ساختمان ایجاد شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اهمیت احداث ساختمان پلاسکو در کارنامه مدیریت شهری خاطرنشان کرد: در سال 1400، چگونگی و ساخت ساختمان پلاسکو کارنامه شورا و شهرداری خواهد بود. باید این امر ملی با توافق حد اکثری تمام طرف ها انجام شود تا در آینده شاهد مشکلاتی در این زمینه نباشیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *